İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

8 Eylül 2016 Perşembe

EV YAPIMI CEVİZLİ BAKLAVA

"Ey Rabbimiz! (Amellerin) hesap olunacağı gün beni, ana babamı ve mü'minleri bağışla!"
 İbrahim/41
Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla başlarım, bütün hamd-u senalar O'na(azze ve celle)'ye mahsustur. Salat ve Selam O'nun Şanlı Rasul'üne (sallallahu aleyhi ve sellem) ve onun pak ailesine, ashabına ve kendilerine ihlasla tabi olan mü'minlerin üzerine olsun.

Senenin en faziletli 10 günü içerisindeyiz. Zilhicce'nin bu günleri yapılan salih amellerin Yüce Mevla'mıza en sevimli olduğu vakitler. Bu günleri Rabbimiz kıymetli kılmış, bu kıymeti bizlerde halimizle, amellerimizle, zikrimizle ortaya koyarak O'nu(azze ve celle)'yi razı etme gayretini göstermeliyiz.
Zira Allah subhanehu ve teala bir şeyi kıymetli kılmış, onu övmüşse bizde ona ihtimam göstermeliyiz. Rabbimizin kıymetlilerine kıymet vermek O'nun rızasına sebeptir.

Bu önemli girişten sonra gelelim baklavamıza. Bu baklavayı geçtiğimiz Ramazan Bayramı için hazırlamıştım, işte şimdi Kurban Bayramı için sizlere bir tatlı önerisi olarak sunuyorum...

Baklavanın tarifini yazmayı adeta bir görev addettim. Zira bu güne kadar yaptığım en güzel en gevrek baklava bu baklava oldu.
Tarifin kalıcı olması ve sizlerinde istifade etmesi için kayıt altına almak istedim. Hamurunu gayet yumuşak ele yapışan bir hamur olacak şekilde ekmek yapma makinasında yoğurdum. Bir adet normal fırın tepsisi ve bir adet de onun küçüğü bir tepside olmak üzere iki tepsilik hamur oldu. 

MALZEMELER
2 adet yumurta,
1 tatlı kaşığı sirke,
yarım su bardağı yoğurt,
1 su bardağı süt,
1 çay kaşığı tuz,
• 1 çay bardağı zeytinyağı,
2 çay kaşığı kabartma tozu,
4,5 su bardağı un,
Açmak için nişasta,
aralarına serpmek için iri çekilmiş ceviz,
ÜZERİ İÇİN
tereyağı ve zeytinyağı karışımı toplamda 
 tereyağının erimiş hali ile iki yağın karışımı 
 her iki tepsi için 2 su bardağına yakın olmalı
ŞURUP MALZEMELERİ
BÜYÜK TEPSİ İÇİN
3 su bardağı toz şeker,
3 su bardağı su,
1 fiske tuz,
1 çay kaşığı limon suyu,
KÜÇÜK TEPSİ (gül baklavalar) İÇİN
2 su bardağından biraz az toz şeker 
aynı miktarda su, 
bir fiske tuz ve 
1 çay kaşığı kadar limon suyu
•  şuruplar kaynamaya başlayınca kaynardan durmayacak şekilde altı kısılıp yarım saat kaynatır.  
•  ocaktan almadan bir kaç dak. önce limon suyu eklenir, 
•  bir iki taşım daha kaynatılıp altı kapatılır soğumaya bırakılır.
 NASIL HAZIRLANIR?
Hamur yoğrulur,
•  yarım saat üstü kapalı olarak dinlendirilir.
•  hamur önce 4'e, sonra her parça 12 eşit parça olacak şekilde keserek toplamda 48 eşit büyüklükte (ceviz büyüklüğünde) beze elde edin.
•  30 beze 10'ar  10'ar açılacak. her beze tabak büyüklüğünde açılır aralarına nişasta serperek üst üste yerleştirilir. sonra on adedi beraberce merdane ile tepsi büyüklüğünde hatta açabildiğiniz büyüklükte açılır,
•  tepsinin ölçüsünde kesilir tepsiye serilir,
•  kalan kesik parçalar mümkünse biraz daha açılıp inceltilerek tam olan parçanın üzerine yerleştirilir,
artan parçalarda bir on kat daha oluyor,
•  ceviz serpilir kalan 20 beze de aynı işlemlerden geçirilir,
•  son on parçada önce kesik parçalar tepsiye yerleştirilip en üste bütün parça serilir.
•  istenilen şekilde kesilir, ben klasik baklava görünümünde kestim,
•  üzerine yağ gezdirilir,
•  200 derece ısıtılmış fırına sürülür,
•  kabarmaya başlayınca ısı 170 dereceye düşürülür,
•  iyice kızarınca fırından alınır,
•  tatlı iyice soğutulur sonra şurup hazırlanır.
•  şurup ocaktan alınıp 15 dak. bekletilir, tamamen soğuk olan tatlının üzerine gezdirilir.
•  Gül tatlısında ise kalan 18 beze yine nişasta ile ikişerli açılır, açılan ikili yufka gül böreğinde olduğu gibi 4'e bölünür,
•  uzun kısmına ceviz serilir, sarılıp gül şeklinde dolanır ve tepsiye yeleştirilir,
yağlanır, aynı şekilde pişirilir, şuruplanır,
kolay gelsin afiyet olsun, şükür halinizin ve dilinizin ayrılmaz zikri olsun. 
Mübarek Kurban Bayramınızı tebrik ediyor, Bu mübarek günlerin Bütün dünya coğrafyasında müslümanların kanayan yaralarının şifa bulması ve zalimlerin mahvu perişan olmasına vesile olacak günler olmasını yüce Rabbimden niyaz ediyorum.

8 yorum:

  1. selamun aleyküm
    ellerinize saglık ablacım o güzel hayır dualarınıza can-ı gönülden AMİN diyorum
    henüz hiç baklava yapmdım ama birgün Rab'bim nasib ederse , tarifi acıklayıcı buldum faydalanabilirim inşaAllah.
    sadece anlamadıgım nokta her iki tepsi için 2 bardak toplamda 4 bardak tereyagımı yoksa sadece 2 tepsiye birer bardak tereyagımı orasını anlayamadım.
    Allah'ın selamı rahmeti ve bereketi üzerinize olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam kardeşim hoşgeldin :)
      Toplamda 2 bardak erimiş tereyağı ve sıvıyağ olacak, bunun 1 bardaktan az kısmı küçük tepsi için, kalan miktarı büyük tepsi için kullanılacak, Rabbime emanetsin, Yaklaşan mübarek Kurban bayramını da tebrik ediyorum...

      Sil
    2. cezakAllahu hayran
      cevabınız için teşekkür ederim bende Kurban bayramınızı tebrik ediyorum Rab'bim cümlemizi şu mübarek günlerin feyz ve bereketinden nasibini alabilenlerden eylesin(amin)
      Selametle...

      Sil
    3. We iyyak,amin sizde selametle kalın sevgilerimle...

      Sil
  2. selemun aleyküm ablacım
    bayramın ikinci günü bebegimin kalbinin atmadıgını ögrendim ve bu bayram iki kurban gitti hanemizden Rahman'a...
    Rab'bim kabul buyursun.
    herşey oldu bitti güçlü oldugumu sanıyordum ama ciddi anlamda etkilenmişim dualarınıza ihtiyacım var. Nasıl korunulmalı şeytandan ve vesveselerinden hangi sureleri okuyabilirim abla bilginiz var mı?sabah ve akşam zikirlerini yapabilir miyim,namaz abdesti alamalımıyım?
    size sordugum bu soruları araştırıp cevaplarını bulabilirdim ama öyle bi durumdayımki sadece güvendigim bir insana sorup ögrenmeyi tercih ettim hakkınızı helal edin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım kardeşim,
      إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ

      Çok çok geçmiş olsun, Allah ecrini versin, sana önce Ümmü Seleme(radiyallahu anha)nın yaptığı ve benimde senin yaşadığın benzer bir durumdan sonra çokça yaptığım ve hayatımda bir hadisle gelen haberin doğruluğunun tescilini bizzat yaşadığım duayı tavsiye ediyorum,
      Hadis şöyle:

      “Ümmü Seleme (radiyallahu anha) şöyle söylemiştir: “Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’i şöyle derken işittim: “Kendisine bir musibetin dokunan ve ardından إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ
      “Muhakkak ki biz Allah’a aitiz ve ona döneceğiz. Allah’ım musibetimde bana ecrimi ver ve bunun ardından bana daha hayırlısını getir.” diyen hiçbir kul olmasın ki Allah ona ecrini vermesin ve onun için bundan daha hayırlısını ona vermiş olmasın.

      ” Ümmu Seleme’nin kocası Ebu Seleme vefat ettiğinde şöyle demiştir: “Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’in sahabesi olan Ebu Seleme’ den daha hayırlı kim olabilir.?” Dediki: “Daha sonra Allah bana azimet verdi ve ben “Allah’ım musibetimde bana ecrimi ver ve bunun ardından bana daha hayırlısını getir.” dedim” Sonra Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) ile evlendim.” (Müslim)

      Bu duayı bol bol yap ve sabah akşam zikirlerini de mutlaka yap bunun için abdestli olman gerekmiyor,

      Son olarak da sana bol bol istiğfarı tavsiye ediyorum çünkü istiğfar hayırlara sebep, sıkıntılara genişlik ve rızkın artmasına vesiledir.

      Ayrıca BURADAKİ yazıyı da okumanı tavsiye ediyorum inşaAllah ilaç gibi gelecektir.

      Ne hakkım olabilir varsa helal olsun,
      Allah'a emanetsin canım kardeşim, Rabbim yardımcın olsun.

      Sil
  3. Allah razı olsun bu duayı sizden ögrenmiş oldum Rab'bim unutturmasın.
    cezakAllahü hayra...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur