İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

3 Şubat 2014 Pazartesi

BARBUNYA PİLAKİ TARİFİ

"De ki:Eğer Rabbime isyan edersem, büyük bir günün azabından korkarım."
(Zumer suresi 13.ayet meali)
Günahlarımıza,isyanlarımıza rağmen bizleri yedirip içiren,nimetlerini bol bol veren,hemen cezalandırmayıp mühlet veren,Rahmeti bol Rabbimin adıyla...
Kışın baklagiller soframızda önemli bir yer tutar.En çok kuru fasulyeyi buyur ederiz soframıza.Ama barbunyada hiç hafife alınacak bir baklagil çeşidi değil.Barbunya,kansere karşı etkili ilk yüz yiyecekten,ilk 3 sıradaki arasında yer alıyormuş.Bilgi Dr.Yasemin Bradley kaynaklı.Proğramında bu bilgiye rastlayınca,uzun zamandır pişirmediğim barbunyanın gönlünü alayım dedim :)
MALZEMELER
2 su bardağı kuru barbunya,
4-5 yemek kaşığı zeytinyağı,
3 diş sarımsak,
1 orta boy kuru soğan,
1 adet küçük havuç,
1 yemek kaşığından az biber ve domates salçası karışık salça,
yeteri kadar su,
tuz,
karabiber,
2 çay kaşığı toz şeker,
8-10 dal maydanoz,
NASIL HAZIRLANIR?
barbunya akşamdan ıslağa konulur,sabaha kadar 1-2 defa alt üst edilerek karıştırılır ki alttaki taneler kuru kalmasın,
sabah barbunyaların suyu süzülür,üzerlerini geçecek kadar su ile düdüklüde pişirilmeye başlanır,
kaynamaya başlayınca 20 dak.daha pişirilen barbunyanın altı kapatılır,
içindeki suyun en az yarısı süzülür(isterseniz hiç süzmeyin ancak o zaman yemeğin rengi ve tadı daha baskın olur),
tencereye soyulup doğranmış kuru soğan ve sarımsaklar,küp küp doğranmış havuçlar ve yağ alınıp pişirilmeye başlanır,soğanlar sararınca salçası eklenir,
bir kaç dak.salça ile karıştırılıp kavrulan karışıma barbunyalar eklenir,
yemeğin üzerine çıkacak kadar su ilave edilir,
tuzu ve karabiberi,toz şekeri de eklenip pişirmeye devam edilir,kaynamaya başlayan pilakinin kaynamaya devam edecek şekilde altı kısılır,kapağı kapalı olarak kıvam kazanıncaya kadar yarım saat-45 dak. kontrollü olarak pişirilir,suyu azalırsa bir miktar daha ilave edilir,altı kapatılır,
yıkanıp doğranmış maydanozlar da yemeğe ilave edilip karıştırılır,ılık olarak servis yapılır.
HALİMİZE BİR BAKIŞ...
Açlıktan ölen kardeşlerimizin haberleri geliyor her gün...Yermük'te kardeşlerimiz açlıktan ölüyor.Çaresiz yiyecek bir şey bulamayıp ağaç yaprakları,kedi,köpek eti yemeye mecbur kalıyorlar.Hiç çorbayı yağsız ve başka malzeme yoksa,unsuz düşünebilir misiniz?onlar bunu yapıyorlar.Ben adına Yermük çorbası dedim.Çorbanın malzemeleri su,tuz ve baharat...Ve bu çorbadan almak için,insanlar ellerinde tabak ve tencerelerle sıraya girmişlerdi...Benim aklım hafsalam almıyor ama onlar bu karışımı çorba kabul ediyorlar çünkü açlar...Aslında sözün bittiği yerdi bu manzara...Ya bizim halimiz...Adeta yiyecek içinde yüzüyoruz,şükrünü eda etmek için gayretimiz var mı?Kardeşlerimiz en azından dualarımızda yer buluyor mu?Şu bir gerçek hangi yüzyılda olursak olalım,teknoloji ne kadar ilerlerse ilerlesin,zulüm aynı zulüm,hem de katmerli...İman küfür savaşı,Hak ve Batıl mücadelesi hız kesmiyor,biz neredeyiz?nelerle meşgulüz?Şimdilerde iyice gün yüzüne çıkan,kirli oyunlar oynanıyor bir süredir.İçinde Allah için bir şey yok.Bir menfaatler savaşı sürüyor.Bariz bir kutuplaşmaya doğru gidiliyor,maskeler düşüyor.Yaşananların iç yüzünü ancak Rabbim biliyor. 
"De ki: Ey gökleri ve yeri yaratan, görülmeyeni ve görüleni bilen Allah'ım, kullarının arasında o ihtilaf edip durdukları şeyler hakkında sen hüküm vereceksin!"
(Zumer suresi 46.ayet meali)
İbretle seyrediyorum ve şöyle diyorum:"Rabbim ben bunlardan beriyim,Sen neye razı isen ben onun yanındayım.Batılla bizi meşgul etme,olmamdan razı olacağın yerde bulundur beni,cahillerin,zalimlerin,ahmakların,senin düşmanlarının maskarası yapma,bizi onların eline bırakma,halimizi,ahirimizi hayreyle,AMİİN...."
Yaşadığımız şahit olduğumuz gündemlerin dışında çoook daha önemli bir gündem var ki,bu gündemle inancımızı dolayısı ile hem dünya hem ahiret saadetimizi dinamitlemeyi,müslümanları İslamdan uzaklaştırıp sahte bir İslam algısı oluşturmaya çalışılıyor.İşte bu önemli konuyu delilleri ile anlatan ilmi bir konferans,konuşmacı Mehmet Emin Akın hocamız...İbretle ve hayretle dinleyeceksiniz...

 

12 yorum:

  1. Selamun aleykum ve rahmetullah.. Ablacım yemek lezzetlı gorunuyor. Bızde aılecek severızkuru gıllerı :) Çok haklısın her ıstedıgımızı yıyebılıyoruz. Peygamberımızın zamanını dusundugum zaman onlar ellerınde olanlara kanaat etmıslerdı. sehre gıdıp fazlasını almak ısteyenler helak olmustu. :( Bızım sonumuz daha kotu gıbı. Nefsımız hep daha fazlasını isityor, doymak bilmiyor. :( ALLAH sonumuzu hayır eylesım.ALLAH hafız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam we rahmetullah Fatmacım,ne güzel bizde en rahat kuru fasulye yenilir,onu bile hepsi isteyerek yemez :)şikayet olarak algılanmasın,her eksiğim böyle olsun,elhamdulillah,"şehre gıdıp fazlasını almak ısteyenler helak olmuştu"demimişsin ya,o hadiseyi hatırlayamadım :(
      inşeAllah sonumuz kötü olmaz,Rahmeti azabını geçmiş bir Rabbimiz var,halis niyetlerle üzerimize düşenleri yapalım,O(c.c)eksiklerimizi yanlışlarımızı bize bağışlar,affeder,diye inanıyor ümid ediyoruz,
      muhabbetlerimle canım kardeşim...

      Sil
    2. Canım ablam aslında bu hadıseyı nerede okudugumu haytırlamıyorum . Helak oldular dıye yazdım ama yazarkende acaba dogrudan helak mı oldular yoksa cezalandırıldılarmı orasını net hatırlamıyorum. :( Yanlış bilgi vermekten ALLAHa sığınırım. Ama bu hadıseyı okudugumdan emınım. Belkıde kuran ayetlerının acıklamasındada okumus olabılırım. Hafızam bıraz kuvvetsiz.
      Öğrenmem gerekenlerı hep beynımde sonar öğrenirim diyerek ertelıyorum bıraz ondan unutuyorum sanırım. bırde yenı ogrendığım onemlı konularda ogrenmem gereken konuyu ogrenıp kaynagını unutuyorum, ben emınımya bu mesele dogru gerısını hatırlamasam olur dıye dusunuyorum genelde. Bu da hatırlamamda sorun yaratıyor. :( kucuklugumden berı boyle yaptıgım ıcın sanırım sımdı bu huydan kendımı arındıramıyorum :( ALLAH ıslah etsin benı amın

      Sil
    3. Canımsın üzülme aynı şey bazen bende de oluyor,aslında eksiğimiz yazmamak,bize göre çok önemli olan,dikkatimizi çeken konuları yazmak,kaynağını not etmek öğrenmede kolaylık sağlıyor,inşeAllah bunu başarabiliriz,seviyorum seni :)Rabbime emanetsin...

      Sil
  2. selamun aleykum canim :) ellerine saglik barbunya cok lezzetli gorunuyor bende barbunyayi cok severim. inshaAllah bi dahaki sefere senden ogrendigim gibi yapayim, yemegini yiyenler elinin lezzetini anlata anlata bitiremiyorlar ... Allah bizede nasib eder inshaAllah belli mi olur??
    canim , Rabbim suriyedeki ve zulum altinda olan butun kardeslerimizin yardimcisi olsun ,ne guzel dua etmissin aminn kardesim , sadece razi olacagi tarafta olmamizi nasib etsin cumlemize Rabbim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım benim :)
      esteğfirullah,böyle şeyler söyleme,nefsim şımarmasın,o yiyenler fazla abartmışlar :)
      yazın gelirsen sana da ikramlarda bulunmak nasip olur inşeAllah,çok isterim ve çok ümitliyim :)
      Rabbime emanetsiniz,sevgilerimle...

      Sil
  3. mmm ne çok severim ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Es-selamu Aleykum Canım Ablam...
    Uzun süre oldu yorum yazmayalı. Tatilde kokoları deneyip öyle yorum yazarım demiştim ama nasip olmadı henüz ve tatilde bitmek üzere olunca daha fazla uzamasın dedim... Besmele ile başlayıp, nimetin Rabbin'den geldiğinin farkı ile hamd edilerek, önemsenerek yapılan hangi yemek/iş güzel olmaz ki, hele de bunu lezzet tecrübesiyle Hatice Ablam yapmışsa... Ellerine sağlık... :)
    Duanı tekrar tekrar okuyup Âminn dedim... Bu güzel dualarından "ismen":) özel olarak bende istiyorum inşeAllah...
    Rabbim madden, mânen, fikren zulmeden bütün zalimleri kahru perişan eylesin... Zulüm ve işkence gören bütün kardeşlerimize yardım eylesin. O zalimlere en ufak bir yardımda bulunmaktan da Rabbim bizleri muhafaza eylesin... Bizlere feraset ve basiret nasip etsin... (Âmin)...
    En Emine emanetsin, Selam, Dua ve Muhabbet ile....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam we rahmetullah benim tatlı kardeşim hoşgeldin :)
      güzel sözlerin için çok teşekkür ediyorum ve iltifat olarak alıyorum,ama lütfen beni övüp nefsimi şımartmayın,Rabbim beni affetsin(amin),
      teslim olduğum bazı zamanlarda ismen de sizleri ihbar ediyorum :)ama aynı şekilde ben de ihbar edilmek istiyorum :)
      güzel ve samimi duana ben de gönülden amin diyorum,sen de Rabbime emanetsin,kalbi dua ve muhabbetlerimle...

      Sil
  5. Selamun aleykum ablacim :) bir bakayim dedim kendime yemek secegim (yani senin bana hazirliyacagin yemekler hehhe:)) samimiyetine guvenerek sakalasiyorum.. ellerine saglik cok guzel gorunuyor.Su kansere karsi en etkili 100 yiyecegi merak ettim bakayim bir :)
    Allah razi olsun paylasimlarin icin .. Allaha emanet ol canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım benim hoşgeldin :)sen siparişleri hazır et,stoklarda olanlara göre hazırlamaya çalışırım :))inşeAllah,
      o yüz yiyeceği ben de merak etmiştim ama fazla bir şey bulamadım,programdan hatırladığım kadarı ile,ABD'de sağlık alanında araştırmalar yapan bir enstütünün elde ettiği sonuçlarmış bunlar,zaten Bradley'de bunları saymamıştı,yazdığım kadarını anlatmıştı,bu bilgilere ulaşırsan beni de haberdar edersen sevinirim :))
      kalbi muhabbetlerimle,Rabbime emanetsin...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur