İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

6 Ağustos 2013 Salı

ŞAMBALI TATLISI TARİFİ

"Rabbinden sana ne vahyediliyorsa onun ardınca git. Muhakkak ki Allah ne yaparsanız haberdardır."
(Ahzab suresi 2.ayet meali)
Rabbimin adıyla başlarım...
İşte bir Ramazan'ı daha geride bırakıyoruz.Rabbimiz bizleri,günahlarından temizlenmiş,mağfiretine mazhar olmuş,bahtiyar kulları ile beraber Ramazan'dan çıkıp mübarek bayrama erişenlerden eylesin.Yeryüzü coğrafyasında zulüm gören bütün müslüman kardeşlerimizin acılarının son bulmasına bu mübarek günleri vesile kılsın,hayır dualarımızı kabul buyursun(amin).
***
Mübarek Ramazan bayramı için veya sair zamanlarda da tercih edebileceğiniz meşhur bir tatlı tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.Şambalı tatlısından bahsediyorum.
Çocukluğumdan kalma bir tatlıdır şambalı veya şambali.Şambalı özellikle İzmir ve yöresinde bilinen bir tatlıdır.İzmir'de sokaklarda şambalı satan,şambalı satıcıları vardır.Şambalının lezzeti bildiğimiz irmik tatlılarından daha farklıdır.
Daha ağır oturaklı,kendine özel bir tadı,lezzeti vardır.Şambalında yumurta,un ve yağ yok,yağ,sadece pişirme tepsisini yağlamak için kullanılıyor.
Şambalında kullanılan üst çerez malzemesi yer fıstığıdır.Ancak tercihe göre fındık,badem de kullanılabilir.
Tarifte bahsettim ancak,burada bir kere daha belirteyim,tatlının üzerine dizdiğiniz fıstıkları çok az bastırın ki,tatlı ile beraber fıstıklarda iyice kızarsın,ben biraz fazla bastırdım,fıstıklar gömüldü,bu sebeple az kızardılar.Ayrıca şambalını düşük ısıda ağır ağır ve uzun sürede pişirerek iyice altını,üstünü kızartmak gerekiyor.
MALZEMELER
Hamuru için gerekli malzemeler:
500 gr.+3 yemek kaşığı irmik(toplam 3 tepeli su bardağı irmik),
3 yemek kaşığı sütü,1,5 su bardağına tamamlayacak şekilde,koyu kıvamlı olmayan,tatlı yoğurt,
(kullandığınız yoğurt koyu kıvamlı ise,yarım bardağını süt,1 bardağını yoğurt olarak da kullanabilirsiniz)
1 su bardağı toz şeker,
1'er çay kaşığı karbonat ve vanilya,
karbonatın üzerine sıkmak için 2-3 damla limon suyu,
tatlının üzeri için:
100 gr.iç kabukları da soyulmuş yer fıstığı,
tepsiyi yağlamak için zeytinyağı(tereyağı da olabilir),
şurup malzemeleri:
3 su bardağından biraz fazla toz şeker,
3 su bardağından daha az su,
bir fiske tuz,
1 çay kaşığından fazla limon suyu veya serçe parmak kalınlığında bir dilim limon,
ŞAMBALI NASIL HAZIRLANIR?
uygun bir kaba,irmik,yoğurt,şeker,vanilya konulur,karbonat en son konulup üzerine bir kaç damla limon suyu damlatılır,
bütün malzeme kaşıkla çok iyi karıştırılır,hamur,kek hamurundan daha katı, koyu kıvamlı bir hamur olmalı,
dikdörtgen borcam tepsiyi yağlayıp,tepsiye hamur dökülür,
kaşıkla hamur tepsinin her tarafına eşit olarak yayılır,üzerine eşit aralıklarla fıstıklar döşenir,hafifçe fıstıkların üzerine bastırılıp hamura yapışması sağlanır,fazla bastırmayın!
ben,pişerken fıstıklar da yukarı çıkar diye fazla bastırdım,tam tersi oldu,
fıstıkların çoğu gömüldü :(
tepsi soğuk fırına sürülür,170 dereceye ayarlanan fırında tatlı,pişmeye bırakılır,
şurup,kaynamaya başladıktan sonra,altı biraz kısılıp,25 dak.kadar kaynatılır,beklemeye alınır,
170 derecede tatlı pişmeye devam ederken,fırına konulduktan,yarım saat sonra ısı 150 dereceye düşürülüp tatlı,toplamda en az bir saat altı ve üstü iyice kızarana kadar pişirilir,
fırınınıza göre bu süre daha uzun da olabilir,
iyice kızarıp pişen tatlı,fırından alınıp üzerine ilk kaynarlığı geçmiş,ancak sıcak olan şurup dökülür,en az 4-5 saat bekleyen şambalı,dikdörtgen dilimler halinde kesilir,bekledikçe tadı oturan ve lezzeti artan,tatlımız artık yenmeye hazırdır,afiyet olsun. 
 Bayram için şambalı tatlısı yapabileceğiniz gibi,buradaki tatlı tariflerime de bakıp fikir edinebilirsiniz.
Sevdiklerinizle geçireceğiniz,hayırlı,sağlıklı,mutlu bayramlar,bayram tadında geçireceğiniz hayırlı günler diliyorum.
NOT:Şambali'yi bir de cevizli deneyin,cevizli şambali'de çok nefis oluyor.1su bardağı kadar çekilmiş cevizi(çok ince çekmeyin,yeşil mercimek büyüklüğünde olsun)son aşamada hamura ilave edip hepsini iyice karıştırın,sonra tepsiye döküp yayın,aynı işlemleri yapın.
Sözlerimizi Hz.Ali(r.a)'den nasihatlerle bağlayalım:
"Cahilin en büyük kusuru, kendi kusurlarını görmemesi ve nasihat dinlememesidir." 
***  
"Allah, dinini düzelten kişinin dünyasını da düzeltir."
***
"Yapman gereken hayırlı, yararlı işleri yarına bırakma. Bakarsın yarın olur da, sen olmazsın."

33 yorum:

  1. ellerine ağlık çok lezzetli gözüküyor :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    Ellerinize sağlık. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  3. selamin aleykum canim kardesim tatli coook tatli gorunuyor ;))) ellerine saglik , Rabbim huzur icinde yemeyi nasib etsin...

    YanıtlaSil
  4. Allah razi olsun ablam,firinda pismekte sambali hazretleri sonucu cok merak ediyorum ilk denemem husrandi insaAllah umdugum sonucu elde ederim,hayirli bayramlar diliyorum sana ailene ve tum Islam alemine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak şimdi ben de merak ettim :)bu sefer hüsrana uğramayacağını umud ediyorum,inşeAllah senin şambalı bundan daha güzel olur,
      sana da hayırlı bayramlar güzel kardeşim,
      muhabbetlerimle,
      O'na(c.c)emanetsin...

      Sil
  5. Ablacim serbetini verdim oglum dayanamayip bi parca yedi ve onayladi..tepsiyi tezgahta gorunce ''Anne tatliyi sen mi yaptin?'' diye sorunca tadini merak ettim umarim yarin serbeti iyice cekince blogumda guzel sonucu paylasir tavsiye ederim,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık canım kardeşim,çocukların beğenmesi önemli :)annesinin de beğenmesini ümid ediyorum,afiyetler olsun,
      sevgilerimle,hayırlı bayramlar...

      Sil
  6. en sevdigim tatlyı yapmışsın deneyeceğım mutlaka sanada bıldırırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevinirim,merakla bekliyorum,kolay gelsin,sevgiler,hayırlı bayramlar...

      Sil
  7. Selamün Aleyküm
    Ablacım ellerine sağlık .Bayramın mübarek olsun.Allah nice Ramazanları da
    yaşamayı nasip etsin.Dua ile kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım kardeşim,
      duana amin diyorum,seninde bayramın hayır işlerin hayır olsun,
      sevgilerimle...

      Sil
  8. ellerinize sağlık.hayırlı bayramlar...

    YanıtlaSil
  9. Canım şambalı günlerdir aklımda,bir türlü yapmak nasip olmadı,bayramı atlatayım,evdeki tatlı stoğunu tüketeyim:)ilk işim bunu yapmak olacak.ellerine sağlık,tam bizim burdakiler gibi,canım çekti şimdi,tek kelimeyle muhteşem görünüyor,sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. tatlıdan daha tatlı arkadaşım selamlarım sana olsun öpüyorum

    YanıtlaSil
  11. tarifinizi kaydettim nefis görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Çok şükür link gelmeseydi yapmaktan vazgeçebilirdim de bazen minicik bir şey dahi vaktimi aldığından bırakılmaya mahkum olabiliyor dolaptaki tatlım biter bitmez yapacağım tekrar daha önceki sefer de yapıp resimlemiştim ancak tükettiğimiz için son halinin resmini çekememiştim doğal olarak da blogumda da yer veremedim bu sefer paylaşayım inşaAllah.
    Allaha emanet ol ablam sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canın sağolsun güzel kardeşim benim,yayınlayıp yayınlamaman önemli değil,beğenmeniz bana yeter,ama yayınlarsan elinin altında olur :)
      ben kaç defa yaptım bilmiyorum,laf aramızda biraz bağımlılık yapıyor,tatlı bir bağımlılık :)
      benden de sevgiler,hayırlı geceler...

      Sil
  13. resimleri, anlatımı, tarifin açık, ve anlaşılır olması, püf noktalarının belirtilmesini çok beğendim. bu anlatımla, hiç yemek yapmamış birisi bile, başarıyı yakalar.. teşekkür ederim.. ellerinize sağlık. bu güzel anlatımla tariflerinizden bizleri de nasiplendirin.. Ş. Canan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ş. Canan,sayfama hoşgeldiniz,
      Güzel görüşleriniz için çok teşekkür ederim,Rabbim ömür verip nasip ettikçe bildiklerimi,tecrübelerimi sizlerle paylaşmaya devam edeceğim,sizler de görüş ve önerilerinizle katkıda bulunursanız çok sevinirim,
      selametle kalın...

      Sil
  14. ben bu tatlıya bayılırım, yapanların ellerine sağlık diyorum ...

    YanıtlaSil
  15. Ne zamandır şambalinin tam tarifini arıyordum, Allah sizden razı olsun, hakkınızda duacıyım.

    YanıtlaSil
  16. karbonat ne ise yarar.

    YanıtlaSil
  17. Karbonat, kabartma tozunun görevini üstlenir.

    YanıtlaSil
  18. bizin yaptiklarimiz çatalı batırdıgımızda dagılıyor. sert olması için ne yapıyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarifteki ölçülerle hazırlarsanız inşeAllah dağılmaz, uzun pişirme süresi de dağılmamasında etkili..

      Sil
  19. Altı kızarsın diye pekmez mi sürüyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır Ebru hanım, pekmez sürmüyorum, uzun süre ve iyice kızarana kadar pişiriyorum.

      Sil
  20. Bizimki dağıldı tadı çok güzel oldu ama neden dağılmış olabilir biraz da yumuşak oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım hamurunuzun kıvamının biraz daha katı olması gerekiyordu, bir dahaki sefere buna dikkat edin,
      bazen malzemelerden veya ölçü olarak kullandığımız bardak kaşık gibi araç gereçlerimizden kaynaklanan farklılıklar olabiliyor.

      Sil
  21. iyi günler tarifinizi incelediğimde tepsiye konulduktan sonra üstü beyaz görünüyor sanki üzereine yoğurt sürülmüş gibi? Doğru görüyorum ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, yoğurtta dahil üzerine hiç bir şey sürülmüyor yoğurt malzemelerin içinde var.

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur