İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

22 Kasım 2012 Perşembe

MİSAFİR PASTASI

"Rabbim! Beni, ana babamı, iman etmiş olarak evime girenleri, iman eden erkekleri ve iman eden kadınları bağışla. Zalimlerin de ancak helâkini arttır."
(Nuh suresi 28.ayet meali)
Besmele ile başlarım...
Bu pastayı,gelişleri ile çok mutlu olduğum,güzel misafirlerim,mü'mine kardeşlerim için hazırladım.Rabbimin beni misafir nimeti ile nimetlendirdiği,güzel günün hatırası olarak arşivimde yerini alsın istedim.
Fazla misafirim olmaz.Dediğim gibi bu bir nimettir.Hele ki evinize misafir ettiğiniz insanlar,aynı dünya görüşünü paylaştığınız,frekans uyuşması olan mü'minlerse,değmeyin keyfinize.Canım kardeşim Hacer,çok sevdiği ablaları ile beni tanıştırmak istemiş.Uzun zamandır geleceklerdi,nasip bu zamanaymış.
Yaşadığım,güzel ve özel günlerden birisiydi o gün.Konu konuyu açtı,konuşulacaklar hiç bitmedi :)çayın yanında pasta ve diğer ikramlarla beraber tatlı ve hayırlı bir sohbetin içinde bulduk kendimizi.Başka bir tatlılık daha vardı aramızda,
Hacer'in küçük,sevimli,şirin,tombik ve çoook uslu kızı Azra bebek.
Yakın olmadığımız için sık görüşemiyoruz,ama bu şeker kıza nasıl dayanırım bilmiyorum :(
Dilerseniz,pastamızı nasıl yapmışım,anlatmaya çalışayım inşaAllah,buyrun...
MALZEMELER
Pandispanya için malzemeler:
 4 adet yumurta,
1,5 çay bardağı toz şeker,
2 çay bardağı un,
1/2 paket kabartma tozu,
3 yemek kaşığı ıspanak suyu,
3 yemek kaşığı kadar su,
1/2 paket vanilya,
Turuncu renkli ara krema için:
2/3 su bardağı havuç suyu,
1 su bardağı mandalina suyu,
2 yemek kaşığı nişasta,
1 yemek kaşığı un,
5 yemek kaşığı toz şeker,
turuncu krema,rengini havuçtan,lezzetini mandalinadan aldı :)
Üst krema malzemeleri:
2 su bardağı süt,
2 yemek kaşığı un,
2 yemek kaşığı nişasta,
portakal kabuğu rendesi,
4 yemek kaşığı şeker,
1 çay bardağından az soğuk süt ile çırpılmış 1 poşet krem şanti,
Pastanın ortası için muz,
üst süslemesi için minik renkli lokumlar,
TURUNCU İÇLİ YEŞİL RULO PASTAYI NASIL HAZIRLADIM?
işe önce, ıspanak ve meyve sularını ayrı ayrı katı meyve sıkacağından sıkarak başladım,
fırını 175 derecede ısıtmaya başladım,
pandispanya için yumurta ve şekeri 2 dak.kadar elektrikli mikserle,iyice çırptım,
kalan malzemeleri de ilave edip 2 dak kadar tekrar çırptım,
yağlanmış fırın tepsisi veya yağlı kağıda hazırladığım pandispanya hamurunu serdim,
tepsiyi sallayıp 1-2 defa da tabanını tezgaha vurup ısınmış fırına sürdüm,
pandispanya pişerken turuncu kremayı karıştırarak pişirdim,
7-8 dak.sonra fırının ısısını 150 dereceye düşürüp toplamda 17 dak.kadar pandispanyayı pişirdim,
fırından aldığım pandispanyayı hemen rulo şeklinde sardım,
muzları soyup hazırladım,eğri kısımlarını elimle düzleştirdim,
pandispanyayı açtım,
pandispanyanın kalkan üst kabuğunu aldım,benim küçük afacana yedirdim :)
pandispanyanın üzerine turuncu kremayı döküp her yerine yaydım,
pandispanyanın uzun kenarına muzları döşeyip rulo şeklinde sardım,tepsiye yerleştirdim,
üst kremayı ve krem şantiyi hazırladım,
üst kremadan 3 kaşık kadar ayırdım,ayırdığım bu kremaya çırpılmış şantiden 1 kaşık karıştırdım,az miktarda kakao ekleyip hepsini karıştırarak kakaolu kısmı hazırladım,
şantiden de 2 kaşık ayırıp ona da az miktar üst kremadan karıştırdım,pastanın üzerinin beyaz kısmını hazırladım,
kalan şantiyi ve soğuttuğum,üst kremayı karıştırıp iyice çırptım, 
pastanın üzerini ve yanlarını bu karışımla kapattım,
kakaolu ve beyaz kremalarla pastanın üzerini süsledim,
minik lokumlardan 3-4 adet iki farklı renkte alıp yıkadım,
her birini bıçakla 4'e kestim,pastanın üzerine yerleştirerek süsledim,
buzdolabında 4-5 saat bekleyen pasta servise hazırdır,
afiyet olsun.
Rabbim,bizleri hep iyilerle karşılaştırsın,hayırlı sohbetlerde,zikir meclislerinde bulundursun,evlerimizi hayırlı insanların konuk olduğu,razı olacağı kelamların dile geldiği,hayırlı mekanlar eylesin(amin).
*****
Dünyadaki zulümlerin son bulması,zalimlerin kahrolması,mazlumların felah bulması için,içli dualarımız,dilimizde kalan değil,kalbden hissettiğimiz,içimiz sızlayarak,gözlerimiz yaşararak,el açıp yalvardığımız,samimi dualarımız olsun inşaAllah.
Rabbimiz bize Kitab-ı Kerim'inde nasıl dua edeceğimizi de öğretiyor,işte Bakaranın son ayetleri Amenerrasulu,işte Nuh suresinin son üç ayeti gibi...

22 yorum:

  1. Pasta gerçekten misafir pastası olmuş görüntü çok güzel eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNİZE SAĞLIK NE GÜZEL İNSAN SEVDİKLERİNE İKRAM HAZIRLAMASI ALLAH RAZI OLSUN AFİYETLE

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş ellerinize sağlık. sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ablacım pastan çok güzel görünüyo ellerine sağlık.bende senin misafirin olmak isterdim inanki.ablacım benim öyle bir sıkıntım varki ne yapayım kiminle paylaşayım bilemedim ablam namazı bıraktım kuran okumayı bıraktım çok üzülüyorum secdelere kendimi veremiyorum yıkılıyorum kalbimmi mühürlendi abla kıyameti düşünüyorum cehennemi yerin altını böyle bir insan değilim ben kendimi tanıyamıyorum nefsime yeniliyorum yarabbim yardım et bu kuluna eşim gibi olmak istemiyorum eşim ne namaz kılar ne oruç tutar ben öyle olmak istemiyorum ablam yardım et ben cehennemde yanmak istemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhh esracım,konuya nereden girsem nasıl başlasam bilmiyorum :(
      önce yaratılış gayemizi düşün,bir önceki yazıyı sindire sindire defalarca oku,
      eğer sakat olsaydın,kör,sağır olsaydın yine namaz kılacaktın,ama sağlıklısın değil mi?

      şunu unutma!namaz,istediğimiz için,içimizden geldiği için yaptığımız bir şey değildir,isteyelim,istemeyelim,sağlıklı veya hasta olalım hiç fark etmez,kurtuluş yok,bu Rabbimizin bize kesin emridir,

      Rabbimiz bize hedef olarak cenneti koymuş,cennetin anahtarının namaz olduğunu bildiriyor peygamberimiz(s.a.v),
      namazın olmazsa yaptığın hiçbir hayrın sana faydası yok,
      mahşerde ilk sorgulanma konumuz namaz,
      mezara yalnız gireceğiz,hesabı yalnız vereceğiz,

      sen eşinden sorumlu değilsin,onun namaz kılmıyor olması senin kılmamana mazeret olamaz,namaz kıl ve onun için de dua et,
      namaz kılmamaya bu kadar cesaretin var,o zaman ateşe de cesaretlisindir!cehennem ateşinden yetmiş kat daha hafif olan dünyadaki ateşe elini uzat ve o şekilde kalmayı dene,yapabilir misin?yapamazsın,
      o zaman şeytanın esaretinden kurtul,ezan okunur okunmaz hemen abdestini al ve namazını eda et,şeytanın oyuncağı olma!namaz kılanlarla beraber olmaya çalış,meal oku,sahih hadisleri oku,
      lütfen abla ben namazımı kılıyorum haberini de bana ver,bekliyorum,
      böyle yazan,iç sızısı çeken bir insan şeytana yenilmez,hadi hemen abdestini alıp içnde bulunduğun vakitle başla,
      en Emin'e emanetsin güzel kardeşim...

      Sil
  5. selamün aleyküm bügün yazdığınız ayet çok anlamlı pastanız çok güzel olmuş keşke yakınımızda sizin gibi dostlar olsa rabbim ellerinizin ve kaleminizin gücünü artırsın allaha emanet olun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam eminenurum,
      bu ayete ve öncesindeki iki ayete çok vurgu yapıyorum,çok seviyorum,orjinal okunuşlarını da ezberledim,bunlarla dua ediyorum,tavsiye ederim,
      Rabbim,her şeyi gönlüne göre,gönlünü de kendisine göre şekillendirsin(amin),
      sevgilerimle...

      Sil
  6. sana misafir olarak gelebilirmiyim..
    sırf bu pasta için bile gelinilirr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pasta için değil,benim için gel,pasta yanında eşlik eder :)

      Sil
  7. Ellerine sağlık annecim,nefis görünüyor orda olsamda yesem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rabbim sağlık ve imkan versin,annen inşaAllah sana da yapar :)

      Sil
  8. Pasta harika gorunuyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  9. rabbim senden razı olsun ablam çevremi değiştirmeyle baaşlayacağım allahın izniyle şeytan evimden yanımdan ayrılmıyo nefsime yenik düşüyorum hep bugün namaza başladım allahın izniyle inşaallah öncekiler gibi olmaz başlaığım yoldan ayrılmam rabbim yardım et benim ızdırabım çok keşke yanımda senin gibi arkadaşım ablam dostum olsa seni seviyorum abla allah yar ve yardımcın olsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esracım çok sevindim canım kardeşim,
      şunu unutma şeytan bizim imtihanımız,o hep bizim yanımızda olacak ta ki mezara kadar,sen Rabbinin rızasını gözetir namazını ve diğer farzlarını ihmal etmez,farzlarını nafilelerle desteklersen,şeytan seni yolundan çeviremez,
      bak Rabbimiz ne buyuruyor Zumer suresi 62.ayet meali:

      "Sakın şeytan sizi doğru yoldan alıkoymasın. Gerçekten o sizin için apaçık bir düşmandır."

      bol bol felak ve nas surelerini oku,sakın namazda gevşeklik gösterme,ne işin olursa olsun,ara ver namazı vaktinde kıl,bekletme kardeşim,
      Allah'a dua et seni salihlerle karşılaştırsın,yardımcın olsun,(amin),
      O'na(c.c)emanet ol güzel kardeşim,ben de seni Allah için çok seviyorum,
      hayırlı cumalar canım benim...

      Sil
  10. Pasta tam renk cümbüsü olmus sahane görünüyor ellerine saglik,dualarina ictenlikle amin diyorum cok yorum yazamasamda her zaman takipcinim yazilarinin güzel tavsiyelerinin,tariflerinin...insallah Allah banada senin gibi bir kapi komsusu nasip eder bunu o kadar cok gönülden istiyorumki anlatamam...Namaz konusunda bende gec basladim inan rayina oturtmam hayatima tamamen sokmam seneler aldi cok sükür artik vakit gelince direk kalkabiliyorum ne is olursa olsun burakiriyorum cok sükür dahada hevesle zevkle kilmayida nasip eder Rabbim insallah... sevgiler...
    Seval

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevalcim hoşgeldin :)
      benim de,kendi kafa yapımda bir komşum neredeyse hiç olmadı :(
      bu da bir nasip işi,bu da bir nimet,Rabbim cümlemize de nasip etsin(amin),

      çocukları yedi yaşına gelince veya o yaşta namaza alıştırmanın hikmetlerinden birisi de bu olsa gerek,hayatlarında yer etmesi,düzenli olarak devam etmesi,geç kalınınca alışmak zor olur,belki yük gibi hissedilir,ama öyle değil,

      daha önce ki yazıda söylediğim gibi namaz büyük bir nimettir,namaz Rabbimizin bizi huzuruna çağırdığı,çok özel vakitlerdir,her şeyi arkaya atıp,Yaradanımızla başbaşa olmak,kendimizi O'na bırakmak,O'nun huzurunda eğilerek,katında yücelmek...
      Rabbim bizi bu nimetten mahrum etmesin,şeytan bir kere secde etmedi,huzurdan kovuldu,cennetten atıldı,
      kılmamak şeytana yaklaşmaktır,Rabbim muhafaza buyursun,bu yolda şevkimizi,azmimizi,bilincimizi artırsın(amin),

      O'na(c.c)emanetsin,kalbi sevgilerimle...

      Sil
  11. selamün aleyküm siz bağımlılık yapıyorsunuz her gün sitenizdeyim tariflerinizden kopya çektim çok güzel oldu öğrenecek şeyler çok... allaha emanet ablacım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam canım benim :)
      Rabbim bizlere hayırlı bağımlılıklar versin,bildiklerimiz hayırlarla amel etmeyi nasip etsin(amin),
      en Emin'e emanetsin...

      Sil
  12. RENGARENK BİR PASTA OLMUŞ NE GÜZEL ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  13. agi biz misafir olmuyoruz mu gelince böyle pastalar göremiyoruz:) neyse şimdilik hoşgörüyorum:)

    YanıtlaSil
  14. sevgili hayat cemresi esra hanımın yazısını ağlayarak okudum.verdiğiniz cevapları da ALLAH SİZDE razı olsun esra hanımdan da Mevlam doğru yoldan ayırmasın.Yarın akşam sohbetimiz var İnşallah misafir pastasını deneyeceğim sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuran hanım hoşgeldiniz :)
      Rabbim cümlemizden de razı olsun(amin),
      kolay gelsin,sonuçtan haberdar ederseniz sevinirim,
      sevgilerimle...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur