İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

18 Eylül 2012 Salı

SALYANGOZ TATLISI(SALYANGOZ BAKLAVA)

 "Onlara şunu da misal göster: Dünya hayatı, gökten indirdiğimiz bir su gibidir ki, bu su sayesinde yeryüzünün bitkisi (önce gelişip) birbirine karışmış; arkasından rüzgârın savurduğu çerçöp haline gelmiştir. Allah, her şey üzerinde iktidar sahibidir."
(Kehf suresi 45.ayet meali)
 Rahman ve Rahim olan yüce Rabbimin adıyla başlarım...
Zaman alan,uğraştırıcı tarifler bana göre değil,bu tarif istisnalar arasında yerini aldı.
Uzuun zamandır şuruplu tatlı yapmamıştım,taa ki küçük oğlumun misafirliğe gideceğimizi öğrenince:
"oradaki teyze tatlı yapmışsa ben yeyim,mmmmm tadı da çok lezzetli"deyinceye kadar :)
yavrum annesinin tatlı yapmamasına öyle alışmış ki teyzelere ümit bağlamış.
O,böyle söyleyince çok utandım :(( hemen ertesi sabah bu tatlıyı yaptım,hem minik yavrumun hem de abilerinin memnuniyetine vesile oldum.

Salyangoz baklavanın hamuru ve şekli doğaçlama olarak ortaya çıktı.
Şekilleri güle de benziyor ancak kendi buluşum olduğu için,isminin de orjinal olmasını istedim,şekillerini de daha çok salyangoza benzettiğim için, salyangoz baklava ismini uygun gördüm.Tamamen şerbetini çeken,hem hafif hem de gevrek ve lezzetli bir baklava ortaya çıktı.Tek tek baklava yufkası açmakta fazla mahir olmadığım halde yine de açabildim,çok ince açamasamda sonuç bizim için tatmin ediciydi,elhamdulillah.
MALZEMELER: 
1 adet yumurta,
3 yemek kaşığı yoğurt,
4 yemek kaşığı zeytinyağı,
1 tatlı kaşığı limon suyu veya sirke,
1 çay kaşığından az  tuz,
2 çay kaşığı kabartma tozu,
1 çay bardağı süt,
3 yemek kaşığı nişasta,
yumuşacık bir hamur olacak şekilde un,
hamuru açmak için:
 nişasta,
İçi için:
çekilmiş ceviz
Üzerine dökmek için:
100 gr. eritilmiş tuzsuz tereyağı,1 çay bardağı zeytinyağı karışımı,
Şurubu için:
2 su bardağı şeker,
2 su bardağı su,
  2 çay kaşığı  limon suyu,
bir fiske tuz,
Şurup yarım saat kaynatılacak
SALYANGOZ TATLISINI NASIL HAZIRLADIM?
hamuru hazırlayıp üzerine ıslak bez örtüp yarım saat dinlendirdim,
 dinlenen hamur ile yumruktan küçük bezeler hazırladım,
her bir bezenin altına ve üstüne nişasta serperek açabildiğim kadar büyük ve ince yufkalar açtım,
yufkalar büyükse boyuna 3, eşit parçaya,daha küçükse 2 eşit parçaya kestim,
orta kısımlarına boyuna ceviz serptim(1 numaralı resim),
yuvarlak tarafından başlayarak diğer ucuna kadar uzunlamasına rulo şeklinde sardım,
sararken veya sardıktan sonra iki ucundan farklı taraflara büktüm,
ucundan başlayarak içe doğru sarıp,küçük parçalar halinde  kestim(2 numaralı resim),
diğer parçaya da aynı işlemi uyguladım,
bütün hamurları aynı işlemlerden geçirip yağlanmış tepsiye dizdim,
üslerine tereyağı ve zeytinyağı karışımını gezdirdim(3 numaralı resim),
önceden ısıttığım 200 derece fırında altları ve üstleri kızarıncaya kadar pişirdim(4-5 numaralı resim),
sıcak tatlı ile sıcak şurubu birleştirdim(6 numaralı resim),
bir kaç saat bekleyip şurubunu çeken tatlımız servise hazır hale geldi.Tatlıyı ertesi güne bırakırsanız,hiç şurup kalmıyor,hepsini tamamen çekiyor.

Bu malzeme ile bir büyük dikdörtgen borcam tatlı çıktı,verdiğim malzemeler esnektir,yumurta sayısını 1 adet,yoğurt ve sıvıyağı da 2-3 kaşık daha artırırsanız bir büyük fırın tepsisi tatlı elde edebilirsiniz,şurup için de 1 bardak kadar daha şeker ve su eklemeniz yeterli olur inşaAllah,hatta herhangi bir baklava hamuru ile de hazırlayabilirsiniz,kolay gelsin,afiyet olsun...

16 yorum:

  1. ellerine sağlık abla,çok hamaratlısınız maşallah. gayet başarılı olmuş. yemiş kadar oldum,burcu burcu tereyeğı kokusu,cevizin ağzımda dağılışını hisseder gibiyim. hayırlı günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatmacım,
      iltifat etmişsin,ben yapabiliyorsam herkes yapar :)
      hayırlı geceler diliyorum,sevgiler...

      Sil
  2. Ellerinize sağlık harika gözüküyor...ben bu yufka açmak işinde biraz beceriksiz olduğum için bu tarz tatlılara cesaret edemiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşim kardeşim,sayfama hoşgeldiniz :)
      yufka açma işinde benim de becerikli olduğum söylenemez,ama kah merdane,kah oklava ile :)idare edecek kadar açıyorum elhamdulillah,
      sağlık olsun,
      sevgilerimle...

      Sil
  3. harika görünüyor ellerinize sağlık. ben birkaçtane alıp gidiyorum byeee....

    YanıtlaSil
  4. Selamun Aleykum :) tatlı bir harika görünüyor, tadıda eminim bir o kadar tatlıdır:)
    Ben aslında sizi görmesemde gönülden seviyorum
    sayfanızda sizinle muhabbet ediyorum ...
    Eğer çok özel bir soru olarak görmezseniz bir gününüzü aşağı yukarı nasıl geçirdiğinizi merak ediyorum.Gününüzü nasıl geçirdiğinizi paylaşmak istemezseniz sizi anlarım.ALLAH a Emanet Olun :)

    Saygılarımla,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. we aleykumselam özlemcim,
      sen de çok tatlısın :) aynı sevgi bende de mevcut,Rabbim razı olsun(amin).
      Bu sayfada ben de bu muhabbeti hissederek sizlerle bir şeyler paylaşmaktan mutluluk duyuyorum,
      günlerimi hepinizin geçirdiği günlerden çok farklı geçirdiğimi zannetmiyorum,
      çocukların hizmeti ve onlarla ilgilenmek,ev işleri,yemek yapma ve yemek :)ara sıra dışarı çıkmak,ara ara buraya bakmak,yaptığım mutad işlerim arasında,buradaki uzun soluklu işleri akşam çocuklar uyuduklarında veya sabah onlar uyanmadan yapıyorum,
      çok aşırı uyumam,sabah namazından sonra uyuduğum günler olsada çoğunlukla uyumam,Kur'an okumak,ardından kitap okumak hergün düzenli yapmaya çalıştıklarım arasında,
      özellikle sabahları ortalıkta kimse yokken hiş bir işe bakmayıp kitap okumaya çalışıyorum,çünkü sessizlik olmazsa okuduğumdan verim alamıyorum,
      şu sıralar,Seyyid Kutup'un Fizilal'ini okuyorum,fıkıh dersleri kitabım onun gerisinde kaldı,ikisini de okumaya çalışıyorum,
      okuduklarımla ilgili de edindiğim izlenimlerimi Rabbim nasip ederse,ileride burada,sizlerle paylaşmak istiyorum,
      özlemcim ilk etapta aklıma gelenler bunlar,ümid ediyorum merakın izale olmuştur :)
      sevgilerimle canım kardeşim...

      Sil
  5. Cok ama cok güzel bir görüntü... Ellerinize saglik, afiyet, sifa olsun... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filizcim çok teşekkür ederim,
      sevgilerimle,
      hayırlı geceler...

      Sil
  6. Hatice hn. Bende sizi cok seviyorum.dvmli takipcinizim.dua bekliyorum.sevgilerimle.hale birde su teror olaylarinda olen masumlar icin dua edelim.Allah tum kotulerin oyunlarini baslarina gecirsin ins.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun kardeşim,
      o terör olaylarına ben de üzülüyorum,kuş gibi avlanıyorlar,İngiltere'nin prens Hery'si ölümü pahasına düşmanlarının en yoğun olduğu Afganistan'a gidip orada askerlik yapıyor,Prens diye ülkesinde kalmıyor,

      ya bu ülkede ne oluyor?hangi büyükbaşın çocuğu doğuya gidiyor,onların çocuklarından askere gidip orada ölen var mı?

      benim duam Rabbimin razı olduğu bir yönetim biçiminin bu topraklara ve dünyaya hakim olması,aksi takdirde bu kin,bu nefret,bu cinayetler son bulmaz,

      bunun için kendimize çeki düzen vermemiz,Rabbimizin rızası uğrunda çalışmamız gerekir,gerisi O'na kalmış,dünya imtihan dünyası,Rabbim bu imtihanı kazananlardan olmayı nasip etsin(amin).
      söylenecek o kadar sözüm var ki burada hepsi yazılmıyor :(((
      selametle kalın kardeşim...

      Sil
  7. Samimiyetin için tşk.ederim ablacım.Bende İstanbul da oturuyorum.Çalışan bir bayanım arada fırsat buldukça sizin sayfanızdayım
    9 yaşında kızım var.Kuranı kerim öğrenmek istiyorum ,kurslardan araştırmaya başladım.Zaten CD de aldım takviye için hanımların katıldığı dini sohbetlere katılamıyorum.Ama sizi takip etmek sohbet gibi öğrenmem gereken bilgileri konuları güncel tutuyor, sıkmıyorsunuz.
    sizin bahsettiğiniz fıkıh ve akaid kitaplarını da alıp oumayı düşünüyorum.Dinim konusunda çok eksiklerim var, inşALLAH son nefesimizi iman ile verenlerden oluruz.ALLAH a EMANET OLUN ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemcim,Rabbim kolaylık versin,ne güzel bir gayret,ne güzel bir arayış!Rabbim muvaffak kılsın(amin),öğrenince inşaAllah okuyanlardan da takip et,
      sana Mohammed Siddiq Al-Minshawi'yi dinleyip ,o okurken Kur'an'dan takip etmeni öneririm,çok güzel,anlaşılır ve tane tane okuyor,bir kenara not et,inşaAllah faydasını görürsün,

      bahsettiğin sohbetlere ben de katılamıyorum,katılmıyorum,çevremde olanlar klasik sohbetler,cüz okunuyor,bidatlerle karışmış dini bilgiler,okunan Kur'andan bir haber dinlenilen,hayatlarda pek bir değişiklik yapmayan sohbetler...

      Benim burada ucundan kıyısından değindiklerim,deryalarda sadece bir damla,Rabbim beni affetsin(amin),

      Kitap olarak başlangıçta Polen yayınlarından,Feyzullah Birışık'ın kitaplarını tavsiye ederim,

      Seyyid Kutub'un Fizilal Kur'an tefsirini de tavsiye ederim,çok anlaşılır,sohbet tarzında bir tefsir,

      Asım Köksal'ın İslam tarihi,
      pekiştirmek için,Münir Muhammed Gadban'ın "Nebevi Hareket Metodu"nu da tavsiye ederim,

      duana da gönülden amiiin diyorum,güzel kızını da öpüyorum,
      selametle kal canım kardeşim...

      Sil
  8. Hatıce hanım salyangoz tatlınızın goruntusu çok guzel emınım tadıda oyledır ellerınız
    dert gormesın sızı sevıyorum
    tanımasamda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bil mukabele canım kardeşim,Rabbim razı olsun(amin),
      sevgilerimle...

      Sil
  9. çok lezzetli gözüküyor ama ugraştırıcı

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur