İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

17 Ağustos 2012 Cuma

LİMON PELTELİ SÜTLÜ İRMİK TATLISI ve RAMAZAN BAYRAMI

Resülullah (aleyhissalâtü vesselâm)şöyle buyurdu: 
"Allah, arz ve semayı yarattığı gün, yüz rahmet yarattı. Her bir rahmet göklerle yer arasını dolduracak kadardır. Ondan yeryüzüne tek bir rahmet indirmiştir. İşte anne, yavrusuna bununla şefkat eder. Vahşi hayvanlar ve kuşlar birbirlerine bununla merhamet ederler. Kıyamet günü geldiği vakit Allah, rahmetine bunu da ilâve ederek (tekrar yüze) tamamlayacaktır."
Hadis-i şerif-Müslim, Tevbe 21, (2753).
Besmele ile başlarım...
Öncelikle bütün mü'min kardeşlerimin mübarek Ramazan'ı Ahiret saadetleri için bir yatırım hükmünde geçmiş olmasını temenni ediyorum.Uğurladığımız Rahmet,merhamet ve bereket mevsimi olan mübarek Ramazan ne de çabuk geçti!Özlemle beklenen,vuslatı güzel,havası tatlı,uhrevi duyguların coştuğu bu mübarek ay sanki bütün aylardan daha çabuk nihayete eriyor.Her güzellik gibi doyamadan bitiyor.
Rabbim merhameti ve Rahmeti ile önce bizleri oruç ile sınıyor,manevi bereketin zirvesi Ramazan'ı, mübarek Kadir gecesi ile taçlandırıyor,sonunda ise mübarek Ramazan bayramını,Ramazan'ın gidişinin verdiği hüznü unutturmaya,kullarını sanki teselli etmeye bir sebep kılıyor.
O'nu (c.c)bilene,emrine itaat edene her mevsim bereketli bir hasat dönemi inşaAllah...Emrine uyanları dünyada da ödüllendiriyor.Dünyada bu kadar büyük sevinçler yaşatan yüceler yücesi Cemil Rabbimiz,asıl mükafatını ise Ahirete saklıyor.Rabbim cümlemizi de bu mükafata nail olan,Ramazan'ın şuuruna eren   bahtiyarlardan eylesin(amin).Allah tuttuğumuz oruçları makbul,bayramımızı mübarek etsin,yeniden hayır ve sağlıkla nice Ramazanlara ve bayramlara kavuştursun,iman nimetini bizden almasın,gönlümüzü sevgisi ile doldursun(amin).
**********
Bu yaz sizlerle,bir hayli sütlü irmik tatlısı tarifi paylaştım.Bu tarif de bayram hediyem olsun.
Yaz günleri için serin ferahlatan çok hafif bir yaz tatlısı.Buyrun tarifimize geçelim...
 MALZEMELER
sütlü irmikli muhallebi malzemeleri:
6 su bardağı soğuk süt,
10 yemek kaşığı irmik,
1 limonun kabuk rendesinin yarıdan azı,fazlası limon peltesinde kullanılacak
pişince içine ilave etmek üzere;
8 yemek kaşığı şeker,
limon peltesi için malzemeler:
3 adet limonun suyu,limon suyunu 2 su bardağına tamamlayak şekilde su,
1 limonun kabuk rendesinin yarıdan fazlası,
1,5 yemek kaşığı tepeli nişasta,
6-7 yemek kaşığı şeker(şekerini damak tadına göre ayarlayın),
tatlının aralarına sermek için yeterli miktarda sade ve kakaolu petibör bisküvi,
NASIL HAZIRLADIM?
*ilk olarak limon peltesi malzemelerini nişasta topak kalmayacak şekilde karıştırıp,kaynayıncaya kadar karıştırarak pişirdim,
*ıslatıp suyunu süzdüğün cam kaba limon peltesini döküp soğuttum,
*sütlü irmikli muhallebiyi şekersiz hazırladım,şekerini pişince ilave edip karıştırdım,
*limon peltesinin üzerine bir sıra sade petibör dizdim,
*üzerine muhallebinin yarısını döküp serdim,
*üstüne bir sıra kakaolu bisküvi dizip,en üste kalan muhallebiyi döküp serdim,
*ılıklaşınca buzluğa kaldırdım,
*iyice soğuyup sertleşen tatlıyı ayrı bir tepsiye ters çevirdim,tatlımız hazır,bıçakla dilimleyip servis yaptım.
NOT:İsterseniz önce irmik tatlısını hazırlayın,sonra da üzerine hazırlayacağınız limon peltesini döküp yayın ve o şekilde dondurun,çevirme işlemi yapmayın.
Yapanlara kolay gelsin,yiyenlere afiyet olsun,ibadetlerimiz devamlı,şükrümüz bol olsun.
Bayram tatlısı olarak misafiriniz için bu hafif ve serin tatlıyı veya  damla sakızlı sütlaç'ı tavsiye ediyorum.Klasik şuruplu veya şurupsuz tatlılardan yapmak isterseniz buradaki tariflerim de size bir fikir verebilir.
Mübarek Ramazan bayramımızın hayırlara vesile olmasını Yüce Rabbimden diliyor,hepinizi yanında hiçbir emanetin zayi olmadığı,en Emin'e(c.c) emanet ediyorum...

3 yorum:

  1. Ablacım hayırlı bayramlarınız olsun.Umarım aılenle ıyı bır bayram gecırmısındır. ben cok sukur ıyı bır bayram gecırıyorum 6,5 seneden sonra. Bu arada alman pastanı yaptım cok guzel oldu.. Herkes yenıden yapmam ıcın ıstekde bulundular :) tarıf ıcın cok tesekkur ederım. ALLAHA EMANET OLUN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmacım,
      alman pastasını deyip beğenmene çok sevindim,bizim evde de çok sevilir,
      eline sağlık,afiyetler olsun...

      Sil
  2. Bayraminiz mübarek olsun.. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur