İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

15 Mayıs 2012 Salı

ZEYTİNYAĞLI TAZE KABAK YEMEĞİ

Hz. Enes radıyallahu anh anlatıyor:
"Bir terzi, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ı onun adına hazırladığı bir yemeğe davet etti. Beraberinde ben de gittim. (Ev sahibi sofraya) arpa ekmeği, içerisinde kabak bulunan bir çorba ve kadid (kurutulmuş et) getirdi. Ben, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın tabağın etrafından kabağı araştırdığını gördüm. O günden beri kabağı sevmeye devam ediyorum."
Buhari, Et'ime 33, 4, 25, 35, 36, 37, 38, Büyü 30; Müslim, Eşribe 144, (2041); Muvatta, Nikah 51, (2, 546, 547); Ebu Davud, Et'ime 22, (3782); Tirmizi, Et'ime 42, (1850, 1851). Rabbimin adıyla başlarım...
Yaz mevsiminin ilk yemeklerinden,yemeklerin en mütevazilerindendir kabak yemeği ve sevgili Peygamberimin(s.a.v) en sevdiği yiyeceklerin arasında gelir kabak.
Kabak denilince aklıma hep O'nun(s.a.v) sevdiği yemek  aklıma gelir.Bilmiyorum o kabak yemeği bizimkine benzer miydi?....İçinde bu kadar çeşit olduğunu zannetmiyorum.Bizim bir çeşit yemeğimiz bile aslında kaç çeşit yiyecekten, çeşitten oluşuyor.
Bilmiyorum o kabak, bu kabak mı?balkabağı mı yoksa bizim bilmediğimiz başka bir kabak cinsi mi?Olsun bu o kadar da önemli değil,bana O'nu(s.a.v) hatırlatıyor ya, önemli olan bu...

Rabbim her daim O'nu(s.a.v)bize hatırlatsın,bizleri O'na(s.a.v)layık bir ümmet yapsın,bizim yüzümüzden  üzülmesin,bizleri O'nun(s.a.v)sünnetini ayakta tutanlardan eylesin(amin).
Ama O'nun(s.a.v)sünnetini ayakta tutmak demek O'nun yeyip içtiklerini yeyip içmekten ziyade O'nun(s.a.v)en büyük mucizesi olan Kur'an-ı hayata geçirmek,hayatımızla Kur'an-ı, tıpkı O'nun(s.a.v) gibi ete kemiğe büründürmektir.
gelin şimdi bizim kabak yemeğini kendi yöntemimle nasıl hazırlıyorum kısaca anlatayım...
MALZEMELER
5 adet orta boy kabak(yaklaşık 1 kg),
1 adet orta boy kuru soğan,
3 adet orta boy domates,
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı,
1 yemek kaşığından az tereyağı,
1/2 çay kaşığı toz karabiber,
1 çay kaşığı toz kırmızı biber,
2 diş sarmısak,
yarımşar demet yıkanıp doğranmış maydanoz ve dereotu,
1,5 çay bardağı kadar su,
tuz,
ZEYTİNYAĞLI TAZE KABAK YEMEĞİNİ NASIL HAZIRLADIM?
kabakları yıkadım,baş kısımlarını kestim,kalan kısımları kare kare doğradım,
domatesleri yıkadım,sarmısakları soydum,
domates ve sarmısakları küçük parçalar halinde olacak şekilde rondoda çektim,
yayvan bir tencereye(pilav tenceresi)yağları ve soyulup yemeklik doğranmış
soğanı koydum,
soğanı 3-4 dak.pembeleşmeden kavurdum,
kabakları ilave ettim,kabakları da soğanlarla beraber 3-4 dak.kavurdum(3 numaralı resim),
sarmısaklı domatesleri de ilave edip(4 numaralı resim) karıştırdım,suyunu da ilave edip kapağını kapattım,
kısık ateşte pişmeye bıraktım,20 dak.sonra tuzunu,karabiberini,toz kırmızı biberini,dereotu ve maydanozunu ilave edip karıştırdım,tekrar kapağını kapattım,kabaklar yumuşayıncaya kadar kontrollü olarak pişirdim,yemeğimiz hazır.
Kolay gelsin,afiyet olsun.
Yanında taze kuru soğan,ayran ve mis gibi ev ekmeği,daha ne olsun?
Rabbimize yarattığı şeylerin zerrelerince şükürler olsun...

5 yorum:

  1. elinize sağlık..çok lezzetli görünüyor..ben de bugün yapayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşahcım,kolay gelsin,afiyet olsun,
      sevgiler...

      Sil
  2. Çok severim canım ellerine sağlık afiyet bal olsun..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık cnm güzel görünüyor :) şükürler olsun rabbim bir sürü nimet vermiş..

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık çok güzel olmuş...
    yumurtalı kabak tarifi bu da benim tarifim :)

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur