İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

26 Mayıs 2012 Cumartesi

ÇİMENLİ ÇİLEKLİ MEYVELİ PASTA

  Ebû'd-Derdâ (radıyallâhu anh) anlatıyor: 
"Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Kardeşinin gıyabında dua eden hiçbir mü'min yoktur ki melek de: "Bir misli de sana olsun" demesin."
Müslim, Zikr 86, 88, (2732, 2783); Ebû Dâvud, Salât 364, (1534).
Yüceler yücesi Rabbimin adıyla başlarım...
Ne kadar rahat içinde özgürce yaşıyoruz!Şükrünü eda edebilmekten aciziz,neden mi?
Suriye zindanlarında yaklaşık iki ay geçiren yaşadıkları olayları ve oradaki mahkumların çektiği işkenceleri Ülke tv'de anlatan Adem Özköse'yi dinleyince bunları düşündüm,
şöyle diyor:
"Mezar genişliğinde bir hücrede kaldım ve güneşi özledim,güneşi görebilmenin ne büyük bir nimet olduğunu anladım,biz burada onların(zindandakilerin) hayallerini yaşıyoruz.Onlar için ne kadar az dua ettiğimizi anladım,onların duaya çok ihtiyacı var."
************
Kahve bahane,sevdiklerimizi sevindirmeye vesile,basit bir pasta tarifi var sırada...
Genel olarak yaş pastalar tat olarak birbirlerinden çok farklı değiller.Fark daha çok, farklı meyveler kullanıldığında,şekil ve süslemesinde ortaya çıkıyor.
Bu pastamda diğerlerinden çok farklı değil.Pandispanyasında az miktarda tam buğday unu olması ve içindeki çilek ayırıcı özelliklerinden.Ayrıca büyük ölçüde(tamamen doğal diyemiyorum içinde şeker ve kabartma tozu var) doğal bir pasta bu,kreması da ev yapımı, krem şanti kullanmadım.
Bu pastanın arasındaki çilek azdı,siz denediğinizde miktarı iki katına çıkarmanızı öneririm,çünkü çilek pastaya çok yakışıyor.
MALZEMELER
Pandispanya Malzemeleri:
4 adet yumurta,
1,5 çay bardağı toz şeker,
portakal kabuğu rendesi,
1 su bardağı un(1su bardağı unun 2 yemek kaşığı tam buğday unu olacak),
1,5 çay kaşığı kabartma tozu,
1 tatlı kaşığı kakao
1 yemek kaşığı su,
Krema Malzemeleri:
3,5 su bardağı süt,
3 yemek kaşığı un,
1,5 yemek kaşığı nişasta,
1 adet yumurta,
portakal kabuğu rendesi,
pişince içine ilave etmek üzere;
5 yemek kaşığı toz şeker,
1 yemek kaşığı tereyağı,
Çimenleri için:
3 yemek kaşığı hindistan cevizi,
1 yemek kaşığı çekilmiş antep fıstığı karışımı, 
Arasındaki Meyveleri için:
15 adet kadar yıkanıp ayıklanmış,doğranmış çilek,
1 adet soyulup doğranmış muz, 
Pastayı Islatmak için :
1 çay bardağı süt ,
NASIL HAZIRLADIM?
Pandispanyayı hazırlamadan önce fırını 200 derecede ısıtmaya bıraktım,
yumurta ve şekeri mikserle en az 2 dak.çırptım,
diğer malzemelerini de ilave edip tekrar aynı şekilde ve sürede çırptım,
alman pastasında kullandığım orta boy tepsimin dibini yağladım,
pandispanya hamurunu tepsiye döküp tepsiyi sallayarak hamurun iyice yayılmasını sağladım,
tepsiyi bir kaç kez de tezgaha vurdum,fırına sürdüm,
10 dak.sonra ısıyı 170 dereceye düşürdüm,20 dak daha pişirip fırından aldım,
pandispanya pişerken kremasını hazırladım,mikserle iyice çırptım,
pandispanyanın  kenarlarını bıçak yardımı ile tepsiden ayırıp tezgahın üzerine ters çevirdim,
kenar kısımlarının tam ortasından çepeçevre bıçakla kesik yapıp ip ile pandispanyayı ikiye ayırdım,
üst kısmı kesik tarafı üstte kalacak şekilde tekrar tepsiye yerleştirdim(şimdi 1 çay bardağı sütün yarısı ile pandispanyayı ıslatın),
kremanın 1/4 ünü tepsideki pandispanyanın arasına yaydım,
doğranmış meyveleri karıştırıp kremanın üzerine serptim,
kalan kremanın 1/3 ünü de meyvelerin üzerine gezdirdim ve yaydım,
diğer pandispanyayı da tepsideki diğer yarısının üzerine kesik tarafı alta gelecek şekilde yerleştirdim,
elimle hafif hafif üzerine bastırarak sosa yapışmasını sağladım,
yuvarlak çay tepsisine hazırladığım pastayı ters çevirdim(bu aşamadan sonra kalan sütü tekrar pandispanyanın üzerine gezdirerek pandispanyayı ıslatın),
kalan kremayı iyice çırpıp pastanın üzerine yaydım,yanlarını da krema ile sıvadım,
  hindistan cevizi ve çekilmiş antep fıstığını iyice harmanlayıp pastanın üzerine serptim,
hazırladığım pastayı buzdolabına kaldırdım,4-5 saat buzdolabında bekleyen pasta servise hazır hale geldi,yapanlara kolay gelsin,yiyenlere afiyet olsun. 
  Dilimiz hayır dualı,şükrümüz bol olsun...

3 yorum:

  1. selamun aleykum

    pasta tarifini yayinlayinca blogunu geldim.tam yazini okuyordumki adem ozkosenin sozlerinden sonrasini okumak icin hevesim kalmadi ablam.bazen senin yazilarini okurken cok dusunuyorum suan oldugu gibi.bizler pasta boreklere bakmak isterken ,yazinin basinda oyle seyler yaziyorsunki,o yazidan sonrasinin sadece dunyalik oldugunu,hayallerle yasadigimizi daha iyi fark ediyorum.suriyeye kor olduk.erovizyon,futbol,alisveris hastaligimizdan kurtulupta goremiyoruzki yandaki komsuda ne katliamlar yapiliyor.hep ayni oyun,hep ayni ve binlerce masum zulme ugruyor katlediliyor.bizler sadece trene bakar gibi bakiyoruz!vicdani olanlar alinmasin bu sozume.

    nasilki cecenyadaki oyun,bosnadaki oyun,irak,afganistandaki batinin oyunlari olmussa,suriyedede aynisi var.ulkelerin baslarina firavunlari gecirmisler,halkta belkide bana dokunmayan yilan bin yil yasasin diye katlaniyo,ama bicakta kemige dayandi.turkiye ne iraga,ne suriyeye,ne bosnaya,azerbaycana agabeylik yapamadi,ama BATIYA COK IYI METRESLIK YAPTI!

    rabbim zindanlardaki butun kardeslerimize yardim etsin.gecen videoyu izleyemedim,korkagim cunku,bogazian kadar topraga gomulmus musluman kardesime zorla esaddan baska ilah yok dedirtmeye calisan zalimlerin videosunu izleyemedim,haberi okudum sadece.bizler yalan dunyada kor olmaya devam edelim,deve kusu misali kafamizi topraga gommek icin toprak bol zamanda bol.ahirette hepsi aciga cikacak kacacak yerimiz bile yok.soylenecek cok sey var,dualarimiza ihtiyaic var kardeslerimizin.anlatamiyorum beynimin icindekileri acizim.rabbim yardim etsin.

    ALLAHA emanetsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ...ve aleykumselam benim hassas ve dikkatli kardeşim,
      zaten benim de dikkat çekmek istediğim nokta bu idi,böyle rahat içinde yaşıyor olmak ama ya dünyanın dört bir yanında acı ve zulüm içinde yaşayan akla hayale gelmeyen işkenceler çeken mazlum mü'min kardeşlerimiz?
      onları dualarımızdan bile mahrum ediyoruz,halbuki
      "dua mü'minin silahıdır"
      niçin bu silahı bile kullanmaktan aciziz?

      bahsettiğim programı izlemek istersen 10 bölüm kadar videodan oluşan bölümlerin ilkinin adresini vereyim:
      http://www.youtube.com/watch?v=3DcUSjsL-gM

      bahsettiğin videoyu izlemiştim,çok dehşetli ve iç acıtan bir videoydu,onlara insan demek insana hakaret olur,
      onlar ve bütün mazlumlar için de aşağıdaki adreste yazdığım Hz.Nuh (a.s)'ın dualarını okuyorum,tavsiye ederim...

      http://hayatcemresi2.blogspot.com/2012/02/nuhasun-dualari.html

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur