İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

29 Nisan 2012 Pazar

ÇİLEK REÇELİ

"İnsan hiçbir söz söylemez ki, yanında onu gözetleyen yazmaya hazır bir melek bulunmasın."
Kaf sûresi (18.ayet meali)
Rabbimin adıyla başlarım...
Şu sıralar çilek market ve pazarlarda bolca arzı endam ediyor.
Aldığımız çilekleri özellikle bizim küçükler yiyiyor,kalanları da genellikle çilekli süt olarak tüketiyoruz.Bir seferinde de sayısıyla 15 adet kadar artan çileğin reçelini yaptım,minik bir kavanoz oldu.Tabii az olunca hemen bitti ve yenisi de aynı şekilde hazırladım.
Çilek reçelini nasıl yaptığımı kısaca sizlerle paylaşmak istedim.

MALZEMELER
1 kase çilek,
(yanda gördüğünüz resim, ikinci defa yaptığım miktarı fazla olan çilek reçelinin ilk aşaması,çileklerin şekere yatırılmış hali)
3-4 damla limon suyu,
yarım çay bardağından az su(olmasa da olur),
NOT: fazla miktarda çilek reçeli yapacaksanız;
 1 kg.çilek için 3 su bardağı şeker yeterli
YAPILIŞI
çilekler yıkanır sap ve yaprakları ayıklanır,
çilekler tencereye dizilir,üzerlerine şeker serpilir,tencerenin kapağı kapatılır bir gece  veya 6-7 saat bekletilir,
sabah tencerenin ağzı açılıp az miktar su eklenir(bizimkiler reçelin daha çok suyunu sevdikleri için biraz su ekliyorum)
tencerenin altı açılır,kaynayınca orta ısıda ara sırada ısı yükseltilerek pişirmeye başlanır,üzerinde biriken kefi alınır,limon suyu ilave edilir,reçel iri gözler halinde kaynayıncaya ve rengi de koyu kırmızı oluncaya kadar pişirilir,koyulaşan reçelin altı kapatılır,sıcakken kavanoza yerleştirilir,buzdolabında saklanır. 
Benim reçelin kıvamı biraz açık oldu,bazen de çileğin özelliğinden olsa gerek çilek reçeli peltemsi bir hal alıyor,bu yüzden de koyu kıvamlı bir reçel olmasını istemedim.Reçelimin tadı da çok keskin bir şekerli tat değil,hafif bir tadı var,bunun sebebi de şekeri azaltma isteğim,bu konuda çok istesemde başarılı olduğumu söyliyemem :(
siz daha kıvamlı bir reçel olmasını isterseniz şeker miktarını biraz daha artırın. 
Resimlerini gördüğünüz çilek reçeli çabucak bitince bu sefer daha fazla miktarda tekrar çilek reçeli yaptım.Öyle güzel bir rengi var ki insan hayran oluyor,yarattığı şeylerin zerrelerince Rabbimize hamd olsun.
Son resim buzdolabında on gündür bekleyen çilek reçelimin daha kıvam kazanmış son hali.Çilek reçeli bekledikçe diğer taneli reçellerde olduğu gibi taneleri şurubu çekerek dolgunlaşıyor.

11 yorum:

  1. mevsimi geçmeden yapmalı .bayılırım çilek reçeline ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık..çok güzel gözüküyor..

    YanıtlaSil
  3. çilek çıksın inş. yaparız ;şimdinin çilekleri su tadıyor , tabi oralar sıcak yer çilekler çoktan çıkmıştır. ellerine sağlık canım nasip olursa bizde yaparız:))

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık ablacım..bizde de çok sevilir çilek..ama reçel neli olursa olsun yemez bizimkiler..bende kendime yapmak istemem.ısparta ya gittiğimizde dedesi kızıma kahvaltıda bal yesene dedi..oda o sahtedir yemem dedi.akşama çilek almış gelmiş dedesi..''dede formonlu mormonlu olsada yicem''deyince çok gülmüştük... artık kızım son çıkan haberlerden sonra çilekli sakız,kek,şeker,lolipop almıyor..içinde böcek varmış diyor..ama senin çilekli sütünü deniyeceğim seveceğine eminim...ALLAH a emanet ol ablacım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizimkilerde daha çok reçelin suyuna ekmek batırıp yerler,tanesini pek yemezler,üç numaramız hariç,

      küçük oğlumda kıştan beri karpuz ve çilek sayıklıyordu nihayet alıp hasretini gidermesine vesile olduk,elhamdulillah :)

      böcek meselesi bir hayli önceden çıkmıştı,biz de kırmızı renklileri ve bir çok hazır gıdayı hiç almıyoruz,
      sevgilerimle güzel kardeşim...

      Sil
  5. ablacım sanırım senin küçük oğlunla benim kız aynı doğumlu..kendini tanıtan yazında 2009 yılıymış 1 yaşında oğlum var yazmışsın..benim kızımda 2008 şubat doğumlu...bu sene gönderir misin ana sınıfına?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seldacım senin kızın benim oğlumdan dört ay küçükmüş ,benim oğlum 2007 ekim doğumlu,
      ben bir mecburiyet olmazsa anaokuluna hele ki devletin anaokuluna göndermeyi hiç düşünmüyorum,

      okula da mümkün olduğunca geç yani 7 yaşını doldurunca göndermek istiyorum,eğitim sistemi malum,tertemiz fıtratla doğup o fıtrata uygun büyüttüğümüz yavrularımızın bu okullarda beyinleri köreltiliyor,saçma sapan,yalan yanlış bilgilerle beyinleri çöplüğe dönüştürülüyor,çocuklarımız papağana çevriliyor :(

      okula mümkün olduğunca kendini bildiği ve kendini daha rahat koruyabileceği bir yaşta, istemesem de :( göndermeyi düşünüyorum.

      Sil
  6. düşüncelerinde çok haklısın ablacım...eğer ki ortam bulursam bende yeni tayin olacağımız yerde kur'an öğreten anasınıfına göndermeyi düşünüyorum..bende korkuyorum kızım için daha düğmesini ilikleyemiyor.. kıyamıyorum..hayırlısı ALLAH tan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seldacım bu konuda da çok dikkatli olmak lazım,eğer yüce kitabımızı öğretenler çocukları sevmiyor,tahammülsüz ve kırıcı ise,korkutuyorsa mazallah çocuk hayatı boyu Kur'an'dan soğur,

      ben bu yaşta öncelikle Allah inancı ve sevgisinin çok iyi benimsetilmesini,kısa surelerden ezberletilmesini,anlayacağı şekilde kısa ve öz olarak manalarının öğretilmesini daha doğru buluyorum,
      çocuk çok istekli ise Kur'an'ı orjinal hali ile okumasını öğrensin,aksi bir durum var ise ileriki senelerde öğrenmesini tercih ediyorum,
      İmam Malik küçük çocukların Kur'an hafızı yapılmasına karşı çıkarmış,Kur'an'ı ayağa düşürüyorlar dermiş,böyle dinlemiştim,aslında hak veriyorum,gerçekten çocuk pek idrak edemiyor bu yüzden de kıymetini bilmiyor,
      hayırlısı olsun,Rabbim iyilerle karşılaştırsın(amin).

      Sil
  7. Es-selamu Aleykum...

    Bizim evde de şuan mis gibi çilek kokuyor... Abim memleketten osmanlı çileği getirmiş. Biz normal pazardan alınma çileği yemesini pek sevmeyiz reçelini ise hiç sevmeyiz. Sanırım osmanlı çileğine alıştığımızdan onun reçeli bize daha güzel geliyor. Bende reçellerin az şekerli olmasını tercih ediyorum. Şekerini göz kararı normalden az olarak ilave ettik sonra aklıma geldi; senin tarifinden şeker miktarına bakayım dedim, tahmin ettiğim gibi normal tariflere göre daha az şeker ekliyormuşsun :). Şimdi eklemiş bulunduk bir daha ki sefere de senin ölçülere göre deneriz inşeAllah. Arada şeker krizim tutunca en doğalından yoğurtla reçel tanelerini karıştırıyorum veya direk tanelerini yiyorum. O yüzden çok şekerli olmasını istemiyorum... Bizde de suyu kalır genelde,onu da pasta veya kek üzeri için hiç şeker eklemeden nişasta ilave ederek sos yapıyorum...

    Rabbim bizlere bahşetmiş olduğu nimetlere karşı; şükrederek, harama girmeden yiyip-içip, giymeyi nasip eylesin inşeAllah...

    "Allah'ım! Senden işte (dinde) sebat etmeyi, doğruluğa da azmetmeyi istiyorum. Keza nimetine şükretmeyi, sana güzel ibadette bulunmayı talep ediyor, doğruyu konuşan bir dil, eğriliklerden uzak bir kalp diliyorum. Allah'ım, senin bildiğin her çeşit şerden sana sığınıyorum, bilmekte olduğun bütün hayırları senden istiyorum, bildiğin günahlarımdan sana istiğfar ediyorum...!” (Âmin...)
    [Tirmizî, Daavât 23. V, 476; Nesai, Sehv 61, III, 54.]

    Allah'a emanetsin Ablacım... Selam ve Muhabbtle...


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. We aleykumselam canım kardeşim benim,
      sizlere afiyetler olsun,npalım bizler osmanlı çileği bulamıyoruz,hazırlara talim ediyoruz :)her eksikliğimiz böyle olsun :)
      tatlılarda da reçellerde de normalin aksine şekeri az kullanmaya çalışırım,şu şekeri tamamen hayatımızdan çıkarabilsek,ihtiyaç duymasak ne iyi olurdu,ama yapamıyoruz :(
      Rabbim diyabetlilere yardım etsin,onların işi daha zor,

      Canım Peygamberim(s.a.v)senin her şeyin çok güzel ve anlamlı,duaların da öyle...
      Bu güzel duaya ben de gönülden amin diyorum,senden de Allah razı olsun(amin),
      kalbi sevgilerimle...

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur