İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

27 Kasım 2011 Pazar

MISIR UNLU ESMER KURABİYE

Rebî'a İbnu Ka'b el-Eslemî anlatıyor:
"Ben Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) ile beraber gecelemiştim, kendisine abdest suyunu ve başkaca ihtiyaçlarını getirdim. Bana:
"Dile benden (ne dilersen)!" buyurdu. Ben:
"Senden cennette seninle beraberlik diliyorum!" dedim. Bana:
"Veya bundan başka birşey?" dedi. Ben:
"Hayır, sadece bunu istiyorum!" dedim.
"Öyleyse kendin için çok secde ederek bana yardımcı ol!" buyurdu."
Müslim, Salât: 226, (489); Ebû Dâvud, Salât: 312, (1320)
Yüceler yücesi Cemil olan Rabbimin adıyla başlarım...
Diğer kurabiyelerim gibi herhangi bir tarife bağlı kalmadan,aklıma esen :) malzemelerle yaptığım ve çok beğendiğimiz için ilki biter bitmez yeniden yaptığım,çok gevrek bir kurabiye tarifimi vermek istiyorum.
İçinde bir çok malzeme var,siz fındık,ceviz,çikolata,portakal kabuğu ve ruşeym de çıkarma veya azaltma yapabilirsiniz,ancak dikkat etmeniz gereken hamurunuzun çok yumuşak olması ve nişastayı ve diğer malzemeleri mutlaka kullanmanız.Malzemeleri çok, ancak miktarları az bir kurabiye,bu ölçülerle yaklaşık 35 adet kurabiye elde edebilirsiniz.
MALZEMELER
1 adet yumurta,
1/2 çay bardağı yoğurt,
1/2 çay bardağı zeytinyağı,
110 gr.tereyağı,
1 çay bardağı nişasta,
çay kaşığının ucunda tuz,
2 çay bardağı pudra şekeri,
1/2 çay bardağı ruşeym(ruşeym yoksa onun yerine tam buğday unu),
1/2 çay bardağı çekilmiş ceviz ve fındık karışımı,
1 tatlı kaşığı portakal kabuğu iri rendesi,
1,5 çay kaşığı kabartma tozu,
1 yemek kaşığı kakao,
1 çay bardağı mısır unu,
3,5 çay bardağı tam buğday unu,
2,5 çay bardağı normal un,
1/2 çay bardağı damla çikolata,
YAPILIŞI
damla çikolata hariç bütün malzemeler karıştırılır,
yumuşacık bir hamur elde edilir,
en son damla çikolata ilave edilip hamura karıştırılır,şekil verilip,yandaki resimde görüldüğü gibi çay süzgecinin sapı ile üzerlerine nal şekli yapılır(şekil verme kısmı tamamen sizin zevkinize kalmış),önceden ısıtılmış 175 derece fırında yarım saat pişirilip ısı 150 dereceye düşürülür,
 10 dak.sonra fırından alınır.
Kurabiyelerimiz soğuyunca servise hazırdır,
kolay gelsin,afiyet olsun,şükrümüz bol,secdelerimiz bol ve devamlı olsun(amin).
Bu tarifimi"çay,kahve bahane" etkinliği için yeşil mutfak (Özlem) a gönderiyorum.

8 yorum:

  1. harika olmuşlar, mısırunlu kurabiye birkaç kez görmüştüm ama kakolusunu değil :) ellerine sağlık

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Leylacığım,tatları da nefisti,ayrıca lifli bir kurabiye,
    bire bir ölçüsünü verdim,
    tavsiye ederim,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık. Güzel bir kurabiye olmuş. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Yine güzel bir tarif mis gibi kurabiyeler ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
  5. tabi bundan da ayırdınız bana

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık etkinliğe katılımınız için çok teşekkürler. tarifiniz yayında. Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  7. selamlar,nasılsınız?
    uzun bir süredir görüşemedik,ama ben sizin güzel tariflerinizi ve faydalı bilgilerinizi hiç unutmadım...
    etkinliğimize gönderdiğiniz tarifi görünce hem teşekkür etmek hemde kaldıysa kurabiye yemeek için geldim :)
    çok teşekkürler,ellerine sağlık...sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Gelibolu,
    unutulmamak güzel bir şey,güzel davetiniz için ben de teşekkür ederim,
    her zaman beklerim,sevgiler...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur