İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

6 Kasım 2011 Pazar

EN KOLAY BAKLAVA MİDYE BAKLAVA

(Hac suresi37.ayet)
Esselamu aleykum...
Bütün mü'min kardeşlerimin mübarek kurban bayramlarını tebrik ediyorum,bayramımız mübarek işlerimiz hayır olsun,bu mübarek günler İslam aleminin yeniden dirilişine,yek vücut olmamıza vesile olsun(amin).Rabbimiz, her türlü kaza,bela ve felaketten bizleri muhafaza buyursun(amin).
Bu bayram gününde bu kadının başka işi yok mu derseniz :) bütün işlerimi bitirdim,bizimkileri beklerken bu nefis tatlıyı ve yazısını hazırladım.Tatlı olarak sütlaç vardı ancak midye tatlısının cazibesine dayanamadım :)
Mutfak biraz da biz kadınlar için huzur bulduğumuz mekanlardan birisi,terapi yeri,hazırladığınız yiyecekleri ev ahalisinin beğenmesi de ayrı bir keyif.
Elimizin ayağımızın tutup da,çalışabilmek ne büyük bir nimet elhamdulillah.
Rabbim bizleri verdiği nimetlerin kadrini bilenlerden gereğince şükretme gayretinde olanlardan eylesin(amin).
Tatlımıza gelirsek,bu güne kadar hazırladığım en kolay,en çabuk ve gevrek baklava oldu midye baklavası.
Cahide'nin fikrine,eline sağlık,gerçekten harika bir tarif vermiş,yufka açamıyorum diyenler için de ideal.Gelin şimdi de nasıl yaptığımı anlatayım inşaAllah...
MALZEMELER
Hamur malzemeleri
1 çay bardağı süt,
1 çay bardağı yoğurt,
1 çay bardağı sıvıyağ,
1 adet yumurta,
1 yemek kaşığı sirke(tatlıyı ikinci yapışımda,sirke yerine 1 tatlı kaşığı limon suyu kullandım,daha gevrek ve daha lezzetli oldu),
1 çay bardağı buğday nişastası,
3 su bardağı + 1 yemek kaşığı un,(benim hamur için 2 yemek kaşığı un daha iyi geldi)
Yarım paketten biraz fazla kabartma tozu,
1 silme(çok dolu olmayan)çay kaşığı tuz,
Arasına serpmek için: Buğday nişastası,
Üzeri için:
 100 gr. eritilmiş tereyağı,1 çay bardağından az zeytinyağı,
İçi için: Ceviz(cevizi iri kıyıp,birer tatlı kaşığı koyarsanız tatlının her tarafı cevizli olur,isterseniz ceviz ve fındık karışık da kullanabirsiniz öyle de tadı çok nefis oluyor),
Şerbeti için
3 su bardağı şeker,
2,5 su bardağı su,
1 çay kaşığı limon suyu,
1/3 çay kaşığı tuz,
(ikinci yapışımda 2,5 su bardağı şeker,3 su bardağı su kullandım,daha hafif oldu)
normal kıvamlı bir şurup olacak,
NASIL HAZIRLADIM?
önce işe hamuru hazırlamakla başladım,sıvı olan hamur malzemelerini yoğurma kabında tel çırpıcı ile çırptım,
kalan malzemeleri de ilave edip yumuşacık ve neredeyse ele yapışan bir hamur elde ettim,
hazırladığım hamuru 12 eşit parçaya böldüm,beze yaptım,
hamurun üzerini kapatıp 15-20 dak.kadar dinlendirdim,
her bezenin altına ve üstüne yeteri kadar nişasta serptim,
merdane yardımı ile her bezeyi tabak büyüklüğünde açtım,aralarına en az 1 tatlı kaşığı nişasta serperek üst üste dizdim,en üste nişasta serpmedim,
bu 12 kat hamuru büyük bir yuvarlak çay tepsisi büyüklüğünde açtım(0,5cm kalınlığında),
sonra bir kenarından sıkıca sararak rulo yaptım,
bıçakla parmak kalınlığında yuvarlaklar kesip,merdane ile çay tabağı büyüklüğünde açtım,
içlerine yarım ceviz koyup kapattım(cevizini artırmanızı öneririm,ikinci yapışımda her bir midyenin içine 1 tatlı kaşığı ceviz koydum),
yağlanmış tepsiye az aralıklı olarak dizdim,
fırça ile üzerlerine bolca yağ sürdüm,
önceden ısıtılmış 200 derece fırına sürdüm,
yarı yarıya kızarınca ısıyı 175 dereceye düşürdüm,
iyice kızaran tatlıları fırından aldım,
önceden hazırladığım ılık şerbeti sıcak tatlıların üzerine gezdirdim,
tatlımız hazırdır,afiyet olsun,şükrümüz bol olsun,tekrar hayırlı bayramlar...  

13 yorum:

  1. canım layıkıyla geçen bir bayram nasip etsin Rabbim )
    Bayramın mübarek olsun.
    Tarifine bayıldım ellerine sağlık inşallah deniycem
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. hayırlı bayramlar...

    çok fiyakalı bir tatlı olmuş :)

    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  3. kurban bayramın mübarek olsun..

    YanıtlaSil
  4. Hatice Ablacigiiiim, bayramin mubarek olsuuun:)) ya ben gelecektim el opmeye ama sen hizli ciktin!! Dun sabahinda bayramlasma sonrasinda valiz hazirlama ve yol derken anca geldim kendime! Simdi yeni sehrimizde degil de far far away'deyim!
    Bayramda Allah'in affina nail olmak duasiyla! Bi de bi deee, benim yerime de ye bayram tatlilarindan, malum ben okuldayim simdi:( gerci aksama insAllah kapi kapi dolasma planim var:) Allah'a emanet ol:)))

    YanıtlaSil
  5. Canim hayirli aksamlar diliyorum .Yorumun beni memnun etti cok tesekkürler hatirlattigin icin .Senin ellerine saglik midye tatlin cok güzel görünüyor emeklerine saglik diyer tarif ve resimlerinde cok güzel .

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Gülcan,
    güzel yorumların için ben de çok teşekkür ederim,

    senin tarif ve resimlerin de çok güzel,
    Rabbim rızası uğrunda çalışıp verdiği nimetlere de şükredenlerden eylesin hepimizi(amin),
    en kalbi sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. merhabalar ben tatli ile ilgili birsey soracaktim.1 cay bardagi nisasta hamura kullanilacakmi yoksa acmak icinmi pek anlayamadim cevabiniza simdiden tesekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya hanım,dikkat ederseniz,hem hamur malzelemelerine,hem de açmak için ayrı ayrı nişasta yazmışım,hamura koyacağınızın miktarını da belirtmişim,
      aralarına kullanacağınız ise ayrı bir miktar,onun miktarını da hazırlama aşamasında yazmışım,
      kolay gelsin,
      sonuçtan haberdar edin olur mu?
      sevgiler...

      Sil
  8. bu gün buldum bu tarifi şimdi gidip nişasta alıp akşama yapmak istiyorum..umarım beceririm..sonucu yazarım.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz,kolay gelsin...

      Sil
    2. hoşbuldum..teşekkürler..gerçekten kolaymış..çarçabuk yaptım..yalnızca şekil verirken cevizi koyup biraz iteleyerek şeklini midyeye benzetirken biraz yamultuklarım oldu..beğendi bizimkiler..emeğinize sağlık..sevgilerle..SERAP.

      Sil
    3. Serap hanım tekrar hoşgeldiniz :)isminizi yazınca hanım olduğunuzu öğrendim :)
      aslında cevizi koyup hamuru ikiye katlamak yeterli,ayrıca şekil vermeye gerek yok :)
      ellerinize sağlık,afiyet şeker olsun,her zaman beklerim,sevgilerimle...

      Sil
  9. esselamü aleykum Allah ın rahmeti üzerinize olsun sitenizi yeni gördüm şöyle bir göz attım ve çok beğendim. bu midye baklavayı mutlaka yapıcam hemde mücahitlere. Allah razı olsun.verdiğiniz bilgilerden dolayı.bundan sonra takipçinizim Allah a emanet olun.

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur