İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

16 Ekim 2011 Pazar

HAMİLELER ve HERKES İÇİN ZENCEFİLLİ MUZLU SÜT

"Orada(cennette) kendilerine, katkısı zencefil olan içecekle dolu bir kâseden içirilir."
(İnsan suresi 17.ayet-i kerime)
Bizlere sayısız nimetler bahşeden yüce Rabbimin adıyla...
Daha önce sizlere zencefilden bahsetmiştim.Zihni açan,mide bulantılarını gideren,soğuk algınlıklarına iyi gelen,öksürüğe şifa olan, zencefil, daha bir çok faydasının yanında hamilelikten kaynaklanan bulantılara da iyi geliyor.
Hamilelikte Kalsiyum ihtiyacı arttığı için süt ve süt ürünlerini de daha fazla tüketmek doktorlar tarafından öneriliyor.
Bu tarifim öncelikle hamileler olmak üzere herkes için faydalı.Zencefil tat itibariyle acı bir baharat,bu yüzden herkes tarafından kolay kullanılamayabiliyor.
Zencefilden istifade edebilmek için, muzlu süt hazırladığımda içine zencefilde ilave ediyorum.Ben acı tatları sevdiğim için içine 1 tatlı kaşığı zencefil ilave ediyorum.Ancak hamileler ve çocuklar için bu miktar 1 çay kaşığı olarak kullanılabilir.
MALZEMELER
1 büyük su bardağı için:
1/3 veya yarım adet soyulmuş muz,
1 tatlı kaşığı toz şeker veya 2 tatlı kaşığı bal,
1 su bardağı kadar oda sıcaklığında veya ılık,süt,
1 çay kaşığı toz zencefil,
malzemeleri damak tadınıza göre artırıp eksiltebilirsiniz,
YAPILIŞI
bütün malzemeler beraberce rondoda çekilir,afiyet şifa olsun.

15 yorum:

  1. ben de yatmadan önce zencefilli ballı süt içiyorum, rahat bir uyku oluyor. ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bal kullanmadan icmeyi deneseniz, icemiyorsaniz muz ile takviye ederseniz daha iyi olur. Gece alacaginiz bal seker destegi saglar, cok da yararli da olsa bal sekerdir.

      Sil
  2. Leylacığım çok iyi yapıyorsun,
    bu soğuk günlerde zencefilden istifade etmek lazım,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. sade sütü içemem ben

    illa ki birşeyle karıştırmam lazım

    kışın bol bol salep içiyorum :)

    bide bunu deniyelim bakalım :)

    YanıtlaSil
  4. Reyyancığım,
    salepi ben de çok seviyorum,hele de damla sakızlı ve tarçınlı haliyle,ben bu şekilde yapıyorum :)

    ama nadir yapıp içiyorum,çünkü salepin kilo yapıcı özelliği var :(

    Yüce Rabbimiz öyle bol ve çeşitli nimetler vermiş ki,inşaAllah şükrünü eda gayretini de verdiklerindenizdir(amin).

    O'na(c.c)yarattığı şeylerin zerrelerince şükürler olsun.

    YanıtlaSil
  5. ALLAH RAZI OLSUN NASILDA GÜZEL SURELERIMIZIN AYETLERIMIZIN ANLAMI PAYLASTIKÇA, OKUDUKÇA İNSAN DAHA BIR FEYZ ALIYOR

    YanıtlaSil
  6. hayatcemresiii, aklimdasin tabi ki ama telefonumdan e-mail adresini goremiyorum nedense, bilgisayarimda da blogspot kapali..

    bu arada, nutella 2011'de helal sertifikasi almis. bu da linki http://www.nutella.com.au/products/ingredients/

    YanıtlaSil
  7. Sevgili BTŞ,
    ben de aynı uzaklığı yaşamaya çalışıyorum :)mail adresimi, bari buraya yazayım ama ne zaman bakarım bilemem,

    hatice2344@hotmail.com

    Kemal Özer'in helal sertifikaları ile ilgili yazısını okuduktan sonra bu konuda da şüphelerim oluştu,o yüzden nutella ve benzerlerini almamaya çalışıyorum,yazının ismi şöyle :

    "helal sertifika paradoksu"

    YanıtlaSil
  8. Uzun zaman once gormustum zencefilli sutun resmini.zencefilin tadini bilmedigimden cok merak ediyordum.zencefili turk marketlerinde aradim.cok sukur buldum.dun aksamda birazcik kaynar sut ile bu karisimi hazirladim.evde muz yoktu olsun.hafif acimsiydi,bir kasikla yapmistim.bir bardagin hepsini icemesemde gozumu kapayip ictim.kizim az bisey icti.ama olsun.zencefilin tadini sevmesemde cok faydalari oldugunu okudum,artik mutfakta yerini aldi.artik sutle zorla mi icerim,kurabiyemi yapar yerim bilemiyorum.ellerine kollarina saglik ablam.birde sutlu pide tarifin vardi,uzun zamandir gozum kaliyor,onuda deniycem insALLAH.aklimda denemek istedigim cok tarif var.helalinden olan,cocuklarimin marketteki yiyeceklere tamah etmeyecegi helalleri pisirmek istiyorum.lakin biraz daha zaman lazim.bu aralar kuzularim hastalaniyorlar,tam iyilesti derken tekrar hastalaniyorlar.arada bende hastalniyorum tabi.o yuzden pek sesimiz solugumuz cikmiyor.rabbime emanetsin.sevgi ve saygilarimla.

    YanıtlaSil
  9. Anlayamazsın kardeşim,
    benim tarif ettiğim şekilde soğuk ve muzlu olarak dene,tadı nefis oluyor,zencefilin acılığını muz ve şeker azaltıyor,zencefil,süt ve muz harika bir üçlü,afiyet olsun,

    Sütlü pide yaparken de üzerine cilalı ekmek'te tarifini verdiğim haşıldan hazırlayıp sür,daha yumuşak olur ve aynı parlaklığı elde edersin,ilk haşıl sürüşünden sonra susam ve çörek otunu serp,
    kolay gelsin,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. arkadaşım ben bu tarifi yaptım ama güzel olmadı ... kusura bakma !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kusuru?herkes herşeyi beğenmek zorunda değil öyle değil mi?

      Sil
  11. Merhaba benimde oksurugumu zencefilli bak keser fakat hamile olduğum için doktoruma sordum hamilelik döneminde kesinlikle zencefil tuketmemem konusunda beni uyardı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az miktarda zencefilin bir zararı olmaz Allah'ın izni ile, zarar meselesi fazla miktarlar için geçerli ama siz yine de içinizin rahat etmesi için dinleyin doktorunuzu

      Sil
    2. "Hamilelikte bitkilerin kullanımı ile ilgili bir örnek "zencefil". Baharat olarak kullandığımız bu bitki aynı zamanda bulantılara karşı etkili bir ilaçtır. Yapılan bir çalışmada hamilelerde erken dönemde günde 4 defa 250 mg dozda uygulandığında 27 kişiden 19'unda bulantı ve kusmayı belirgin bir şekilde azalttığı bildirilmiştir..
      "
      Prof.Dr.Erdem Yeşilada

      http://arsiv.sabah.com.tr/2005/09/19/cp/yas125-20050917-101.html

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur