İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

12 Temmuz 2011 Salı

EKMEK PİZZASI

"Hanginizin daha güzel amel işlediğini denemek için ölümü ve hayatı yaratan O'dur (c.c).Ve O(c.c) Aziz'dir,Ğafur'dur."(Mülk suresi 2.ayet)
"De ki:Sizi yaratan ve sizin için kulaklar,gözler ve kalpler vareden O'dur (.c.c).Ne de az şükrediyorsunuz!"(Mülk suresi 23.ayet)
Allah'ın adıyla başlarım...
Ülkemizde ekmek israfı bir hayli fazla,zannederim ucuz olduğu için de ölçüyü kaçırıp fazla alıyoruz.
Bizim,ekmekte tercihimiz genellikle halk ekmek,daha sağlıklı ve katkısız olduğuna inanıyorum,lezzeti de güzel,fazla alıp bir kısmını dondurucuda saklıyorum,buzluktan çıkarınca da pamuklu temiz bir beze sarıyorum,temiz bir poşette bekletip çözdürüyorum,ilk alındığı gün gibi taze oluyor.
Dışarıda kalan ekmekleri israf etmemek için farklı yöntemler deniyorum,ekmek pizzası belki de bu yöntemlerin başında geliyor,çocukların da en çok tercih ettikleri kahvaltılıklardan.
Bakıyorum ki ekmeklerim ertesi güne kalmış ve hemen kullanılması lazım,hemen çarelerden birisi ekmek pizzası oluyor :) Dilerseniz yapılışını kısaca anlatayım:
MALZEMELER
dilimlenmiş ekmek,
küçük doğranmış domates,
arzuya göre sivri biber,
kekik,
ince dilimlenmiş veya rendelenmiş kaşar peyniri,
tuz,
YAPILIŞI
fırın ısıtılır,
ekmek dilimleri fırın tepsisine dizilir,
doğranmış domates ve biberler ekmeklerin üzerine yerleştirilir,az miktarda tuz,istenilen miktarda kekik serpilir,
fırına sürülür,5-10 dak. kadar fırında bekletilerek domateslerin hafif pişmesi sağlanır,
fırından alınıp üstlerine kaşar dilimleri yerleştirilir,
tekrar fırına konulur,üzerlerindeki kaşarlar eriyince fırından alınır,
ekmek pizzalarımız servise hazırdır,afiyet olsun.
Not:Bu günlerde sık dinlediğim ve dinledikçe huzur bulduğum ve dinlemeye doyamadığım,dinlenilenlerin en güzeli ile sizleri başbaşa bırakıyorum...

8 yorum:

  1. HATICE ABLACIM ELLERINE SAGLIK...YAPIP ONUME KONSAA NASILL YERDIM..HIC HALIM YOK KOLUM KALMIYOR..ÇOCUKLAR BENI BITIRDILER....BANA DUA ET IHTIYACIM VAR....SENI SEVIYORUM ..ALLAHA EMANET ABLACIM:))))))))

    YanıtlaSil
  2. ablacım ellerine sağlık harika olmuş.

    buekmekler de bizim pazar kahvaltılarımızın vazgeçilmezlerindendir..

    YanıtlaSil
  3. (Berat gecesi göklerin kapıları açılır, melekler müminlere müjde verir ve ibadete teşvik ederler.) Berat Kandilimiz Mubarek Olsun

    YanıtlaSil
  4. Berat kandilimiz mübarek olsun dualrımızın kabul olması dileğiyle hayırlı geceler diliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Çok hoş görünüyorlar elinize sağlık..bizimde son iki gündür yaptıgımız buna benzer bir ekmek değerlendirmemiz var,paylaşmak istedim..ekmekleri dilimliyoruz üzerini hafif su yada sütle ıslatıyoruz,üzerine kaşar rendesi koyup ,son olarak çırpılmış yumurtayı şöyle 3-5 damla akıtıyoruz ve fırına veriyoruz..çıktıgında yumurta sayesinde kırmızı hoş bir görüntüsü oluyor..Allah razı olsun dünkünü eşim yaptı hiç üşenmeden..
    bunun dışında ekmek israfını önlemek içinde benim yaptıklarımı paylaşmak istiyorum belki fikir olur..Tost,yumurtalı kızamış ekmek,şerbet dökülerek ekmek tatlısı (anneannem harika yapar:)),robottan geçirerek galeta unu yapımında kullanılabilir..sevgiyle kalın,Allah'a emanet olun..

    YanıtlaSil
  6. elinize saglik iyi fikir edinmissiniz :)

    YanıtlaSil
  7. nerelerdesin Hayatcemresiiii? bakiyorum ne zamandir yeni yazi yok, afiyettesindir insAllah

    YanıtlaSil
  8. ciddi ciddi endiselenmeye basladim ben.. iyisindir insAllah..

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur