İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

7 Şubat 2011 Pazartesi

ÇİKOLATALI MUZLU YAŞ PASTA

"Biz insana, ana babasına iyilik etmesini tavsiye ettik.
Annesi onu zahmetle taşıdı ve zahmetle doğurdu.
Taşınması ile sütten kesilmesi otuz ay sürdü.
Nihayet insan güçlü çağına erip kırk yaşına varınca:
"Ya Rabbi, dedi, beni, bana ve anama, babama verdiğin nimete şükretmeye razı olacağın yararlı işler yapmaya sevk eyle.
Benim içinde zürriyetim içinde iyiliği devam ettir.
 Ben sana döndüm ve elbette ki ben müslümanlar-danım."(Ahkaf suresi 15.ayet) 
Rabbimin adıyla...
Aslında uzun zamandır bu kadar sık pasta yapmamıştım,ancak sebebini size çok renkli rulo pasta da açıklamıştım.
Yaş pastalar ev yapımı olunca çok yağlı olmuyorlar,hele de krem şanti kullanmaz ve evde yaptığınız kremaya yağ ilave etmezseniz neredeyse sıfır yağlı pastalar elde edebilirsiniz,diğer pasta tariflerim içinde buna örnekler var,merak edenler buraya bakabilirler.Bu pastam diğerlerine göre çok daha kalın oldu,çünkü çok güzel kabardı,sebebi ise kabardıktan sonra ısıyı düşürüp mümkün olduğunca fırın kapağını açmamak,üstü kızarmaya başladı ancak içi hala hamursa pandispanya ile temas ettirmeyecek şekilde üstüne aliminyum folyo kapatmak ve bu şekilde 15-20 dak.kadar daha pişirmeye devam etmek.Tarifine gelince diğer pastalarımdan malzeme olarak ve yapılış olarak pek farklı değil,ufak değişikliklerle farklı pastalar yapılabiliyor,bu pasta da öyle...

MALZEMELER
Pandispanya için
4 adet yumurta,
1,5 çay bardağı toz şeker,
2 çay bardağı un,
1/2 rendenin küçük gözünden rendelenmiş portakal kabuğu,
1/2 paket kabartma tozu,
3 yemek kaşığı su,
Ara kreması için
3 su bardağı süt,
3 yemek kaşığı nişasta,
2 yemek kaşığı un,
portakalın kalan yarısının rendesi,
krema piştikten sonra ilave etmek
üzere 1 çay bardağı toz şeker
(şeker ilavesinden sonra tadını kontrol edin,şekeri az geldi ise biraz daha ilave edin,
kremamız da koyu kıvamlı olacak,pastamızın arasında kolayca duracak şekilde),
Pastamızın üzeri için
1 su bardağından bir parmak eksik soğuk süt,
1 paket kakaolu krem şanti,
Süslemek için
hazırladığımız  krem şantiden 2 yemek kaşığı,
üzerine rendelemek için 30 gr.bitter çikolata,
arzuya göre çekilmiş antep fıstığı,
Kabuklarını ve suyunu kullanmak için 1 adet portakal,

YAPILIŞI
Yuvarlak bir fırın kabının sadece tabanına yağlı kağıt serilip  sadece kağıt yağlanır,kalıbın kenarları yağlanmaz,
fırın 200 dereceye ayarlanıp ısıtılır,pandispanya hazırlanır,pişirme kabına dökülür,fırına verilir,
kabarınca ısı 150 dereceye düşürülür,mümkün olduğunca pandispanya pişerken fırın kapağı açılmaz,bu şekilde en az 20-25 dak.pişirilir,kürdanla kontrolü yapılıp fırından alınır,düz bir zemine ters çevrilerek fırın kabından çıkarılır,
yağlı kağıdından da itina ile ayrılır,
pandispanya kenarlarından ortalanarak bıçakla çepeçevre 1 cm.derinlikte  kesik yapılır,
 uzunca bir oya ipi ile pandispanya eşit şekilde ikiye ayrılır,
bıçakla önceden yaptığımız kesik bu işlemi kolayca yapmamızı sağlayacaktır,
pastanın servis yapılacağı düz ve geniş bir tabağa pandispanyanın bir parçası konulur,
kabuklarını kullandığımız portakal ikiye kesilir,
yarısının suyu ile tabaktaki pandispanya ıslatılır,
hazırlanmış ve mikserle iyice çırpılmış kremanın yarısı pandispanyaya yayılır,
üzerine soyulup dilimlenmiş 2 adet muz döşenir,

 diğer parça da portakal suyu ile ıslatılır,
portakalın suyundan birazı da pandispanyanın en üstünü ıslatmak için bırakılır,
kremanın kalan yarısıda bu parçanın üzerine her tarafı eşit olacak şekilde yayılır,
bu parça dikkatli bir şekilde, muzların üzerine ters çevrilir,
pandispanyanın üzerine hafif hafif bastırılarak aradaki kremanın muzlara ve pandispanyaya yapışması sağlanır,
portakalın kalan suyu ile pandispanyanın en üstü de ıslatılır,
hazırlanmış krem şanti ile pandispanyanın görünen kısımları kapatılır,
üzerine çikolata rendelenir,
ayırdığımız şanti ile ve fıstıkla süslenir,
4-5 saat buzdolabında bekletilen pastamız servise hazırdır,
kolay gelsin,afiyet olsun.
Rabbim olmayanlara da nasip etsin(amin).
Pastanın malzemelerini yalın halde düşünüyorum,hepsi bir araya gelip nasıl böyle bir pasta haline  geliyorlar...
Elimizin ayağımızın tutup da mutfağımızda sevdiklerimize böyle güzellikler hazırlayıp onların mutluluğuna vesile olmak ne büyük bir nimet,şükredecek o kadar çok şeyimiz var ki...

16 yorum:

  1. Kaç kişi yedi bu pastayı? Yada kaç günde bitti? :))
    Adını dev pasta koysan daha iyi olurdu sanki:)
    Belki şimdi kadar ki pastaların en güzellerinden biri olmuş.
    Ellerin dert görmesin mütevaziler kraliçesi:)

    YanıtlaSil
  2. Aynen dediğin gibi,dev bir pastaydı ve doyurucuydu ama iki gün sürmedi :)

    YanıtlaSil
  3. waowww süper kabarmış kek mükemmel :) görüntü ise zaten konuşuyor ,tadıda muhteşemdir bence.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Hatice Abla bu görüntü karşısında ne diyeceğimi bilemiyorum =)

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım ablam süper ötesi olmuş

    YanıtlaSil
  6. Harika gorunuyor, gercekten de ne kadar guzel kabartmis. Suslemesi, malzemesi her seyi masallah cok guzel olmus.
    Ellerine saglik canim.
    Sevgi ve muhabbetlerimle

    YanıtlaSil
  7. hatice ablacım.ne diyebilirm ki bu görüntüye.
    ellerine emeklerine sağlık.
    süper görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. hatice abla sana mail atmıştım. sankiçok bakmıyorum dediydin diye hatırlıyorum o yüzden haber vereyim dedim hayırlı sabahlar

    YanıtlaSil
  9. Beytiyeciğim,
    mailini okudum ve cevapladım :)
    seninde sabahın hayır olsun,sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. amannn Allah'ım ben yerim bunu ya hu yerim yerimmmm :D :D :D nasıl severim böyle çikolatalı pastaları ellerin dert görmesin ablam :D ah banada haber verseydin o gün hem seni görmeye hem pastanı tatmaya gelirdim ablacım ;) neyse canım artık bi daha kine beni unutma benim niyetimede ye bu lezeetlerden ablacım aklına bende geleyim :D :D bo bereketli bi pasta olmuş bu.dua eder dua bekleriz ablacım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dualar karşılıklı kardeşim,belki bir gün beraber pasta yemek de nasip olur :)Mevla görelim neyler....

      Sil
  11. inşAllah ablacım...:)

    YanıtlaSil
  12. bunun için hazır pandispanya kullansak da olur mu hatice hanım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç hazır pandispanya kullanmadım,siz kullanıyorsanız tabii ki kullanabilirsiniz,önemli olan pandispanya olması...

      Sil
  13. bundan yapmak isritorum ama turboda soğuk fırında daha iyi pişer diyorlar nasıl edeyim bu tarif normal fırın mı turbo içinm igeçerli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O konuda bir bilgim yok ancak ben turbo da pişirmedim.

      Sil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur