İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

22 Aralık 2010 Çarşamba

BADEMLİ SÜTLÜ İRMİK HELVASI

"İş, İnternet, Televizyona Gelince Zamanımız Çok..
Namaz ve İbadete Gelince Vakit Yok!.. Ey Müslüman! Öleceksin ALLAH'dan Kork!"
***************
"3 Günlük Dünya İçin Gayret Üstüne Gayret, Ebedi Bir Hayat İçin NEDEN Gayret Yok ?Hayret!!!
*********************
"İşe giderken geç kalmıyoruz
neden?
çünkü belli bir ücreti var...
''NAMAZ''ı kılmıyoruz acaba ücreti
(CENNET) az mı geldi ? "

Rabbimin adıyla...
Soğuk ve yağmurlu bir Ankara sabahına uyandık bugün...
Soğuk olmuş bizim gibi tuzu kurulara ne gam!Rabbim soğukta olanlara,ihtiyaç
sahiplerine,hastası,derdi olanlara yardım etsin(amin).O'na hepimizin ihtiyacı var ancak insan sıkıntılı ise bu ihtiyacı daha bir fazla hissediyor,halimize ne kadar şükretsek azdır,O'na yarattığı şeylerin zerrelerince şükürler olsun.
İnsan değişken bir varlık,daha önce sevdiğimiz yiyecekleri,daha sonra yemek istemediğimiz veya bunun tam tersi önceden yemediklerimizi de yaş ilerledikçe yemeğe başladığımız oluyor.
Benim için bu durum helva ve ayva da geçerli...Çocukluğumdan beri ayvayı çok sever ve yerdim,son yıllarda hiç arzu etmiyorum,helvayı ise un ve irmik helvası hiç yemezdim ve hiç yapmamıştım.Bu sene ise irmik helvası yapmaya ve yemeye başladım,un helvasını ise hiç denemedim,annem yaptığında tadına bakıyorum.
İrmik helvası hem yapımı kolay hem de çok hafif bir tatlı,dün akşam yaptığım irmik helvasının tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.
MALZEMELER
1 su bardağı irmik,
2 su bardağı süt,
yarım su bardağından biraz fazla toz şeker(şeker ilavesinden sonra karıştırıp tadına bakın,şekerini damak tadınıza göre ayarlayın)
badem,
1 yemek kaşığı tereyağı,
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı,

YAPILIŞI
bademler 4-5 dak.kaynatılır,soğuk sudan geçirilip kabukları çıkarılır,
tavaya zeytinyağı ve bademler konulup kavrulur,kavrulan bademler yağın içinden başka bir tabağa alınır,
zeytinyağına tereyağı da ilave edilip eritilir,
yağa irmik ilave edilip,kavrulmuş un kokusu gelene ve rengi açık kahverengi olana kadar devamlı karıştırılarak kavrulur,
süt ve şeker ilave edilip karıştırılır,kısık ateşte irmik sütü iyice çekinceye kadar ağzı kapalı olarak pişirilir,
(helvanızın dağılmasını istemiyorsanız,irmikle beraber 1 yemek kaşığı unu da beraber kavurun,karıştırarak sütünü çektirin,sonra altını kapatıp dinlendirin)altı kapatılıp 5-10 dak.dinlendirilir,
bademler şekil vereceğimiz kabın dibine serilir,üzerine dinlenen irmik helvası dökülüp bastırılır,servis yapılacak tabağa ters çevrilir,ılık veya soğuk olarak servis yapılır.

13 yorum:

  1. Ne güzel yazmışsın tam da öyle Allah akıl fikir versin.Helva da güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili anneanne,
    gerçekten çok güzel yazılmış,

    bu anlamlı sözleri,"Ümmetizbiz"sitesinde ki kardeşlerimiz yazmış,
    benim de çok hoşuma gittiği için buraya alıntılayıp,sizlerle paylaştım.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. ırmık helvasına bayılıyorum hıc bademlı denememıstım... elınıze saglık...

    YanıtlaSil
  4. Ah açar açmaz yazını okuyunca içim bir titredi ve cız etti şimdi...Ne kadar haklısın ve aciz kullar olarak bizler ne kadar acizlik içerisindeyiz...Helvaya gelemedim bile daha..

    YanıtlaSil
  5. HELVA NEFİS GÖRÜNÜYOR ŞİFA OLSUN İNŞALLAH...

    YanıtlaSil
  6. amin ablacığım amiiin..
    Allahım açta açıkta kalanlara yardım etsin gerçekten.ne güzel yazmışsın inan yüzüm kızardı birden.hep öteliyor insan lakin ötesi yok bu işin.Bismillah deyip sıvamalı kolları.

    helvayı nefis yapmışsın ablacım bu arada ellerine sağlık.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. çok haklısınız iş ibadete gelince şeytan dürtüyor adeta allah inşallah cennetine kabul buyurur bizlerei sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Gülcancığım,
    istersek Allah'ın izni ile o şeytanı altedebiliriz,
    Şu yalancı dünyada bile her şeyi prosedürüne uygun yapmazsak muvaffak olamıyoruz,resmi işleri yaparken en ufak bir eksiklik yapsak,o eksik belgeyi tamamlamadan işimizi halledemiyoruz,

    Rabbimizin bizi teşvik ettiği cennet ucuz değil ki hiç bir gayret göstermeden oraya girelim,
    bazen de şeytan insanları Allah'ın merhameti ile aldatıyor,"Allah affeder"diyerek günahlara devam ettiriyor,bize düşen samimiyetle ve riyadan uzak bir şekilde,Rabbimizin emirlerini yerine getirip,günahlardan sakınmak,bu tavırda olanları Rabbim, inşaAllah cennetine koyacaktır,çünkü bunu vaadediyor...

    Rabbimiz,Kur'an-ı Kerim de,
    Fatır suresi 5.ayette şöyle buyuruyor:

    "Ey insanlar!Hiç şüphesiz Allah'ın va'di haktır.Sakın bu dünya hayatı sizi aldatmasın,O çok aldatıcı(şeytan da)sizi,Allah'ın (affına güvendirerek)aldatmasın."

    YanıtlaSil
  9. bademli irmik helvası enfes görünüyo:))
    ellerine sağlık canım......
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. süpper olmuş.ellerine sağlık.bayıldım şimdi olsa kaşık kaşık yerdim valla....

    YanıtlaSil
  11. En sevdigim helvadir itmik helvasi ellerine saglik canim.

    Serap.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba,
    Suyla olmaz mı acaba, sütüm yok da..
    Teşekkürler
    Emine

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Emine hanım,
    sütünüz yoksa tabii su ile de yapabilirsiniz,ben hiç su ile denemedim ancak neden olmasın?
    suyunu ve şekerini ilave ettikten sonra şekerine bakın az geliyorsa suyunu çekmeden biraz daha ilave edin,afiyet olsun :)

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur