İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

29 Eylül 2010 Çarşamba

İÇLİ PATLICAN TURŞUSU

                       Rabbimin adıyla...
         “De ki:Rabbimin rahmet hazinesine eğer siz sahip olsaydınız,harcanır korkusuyla kıstıkça kısardınız.İnsanoğlu da pek eli sıkıdır!”(İsra suresi 100.ayet)
         Yıllar önce ta biz çocukken annem yapmıştı patlıcan turşusunu.Tadı çok nefisti o zamandan beri hiç unutmadım,hep ben de yapmak istedim ama cesaret edemedim.Evimizde turşu kültürü olmadığı için pek turşu yapmam,ama yazın köyde bahçemizde ki patlıcanları görünce böyle taze ve körpe patlıcanları eve gidince zor bulurum diyerek topladım ve getirdim,turşumu yaptım,annemin turşusu gibi değil sanki,ama yine de lezzetli ve farklı bir tat.

         MALZEMELER:
         7-8 adet küçük körpe patlıcan,
         2 adet salçalık kırmızı biber,
         bir kaç adet yeşil sivri biber(acı seviyorsanız acı biber),
         10 diş büyükçe sarmısak,
         2 adet domates,yeterli miktarda tuz ve bulabilirseniz ev yapımı üzüm sirkesi,
        YAPILIŞI:
        Patlıcanların saplarının yarısı veya tamamı kesilir,saplarından sarkan yeşil kısımları da alınır,karnıyarık gibi ortalarından boyuna kesik yapılır,
       kaynayan tuzlu suda patlıcanlar 10 dak.kadar haşlanır,soğuk suya alınır,soğuk sudan çıkarılır bir süzgeçte suları süzdürüldükten sonra temiz pamuklu bir beze tek sıra halinde dizilir,üstleri de bezle kapatılıp en üste bir ağırlık konulup 5-6 saat bu şekilde bekletilir.
       Sarmısaklar soyulur,domates ve biberler,sarmısaklar hepsi küçük küçük doğranır 2 tatlı kaşığı tuzla karıştırılır,
       patlıcanların kesik kısımlarına karnıyarık ta olduğu gibi doldurulur,
       bir veya iki yerinden maydanozla bağlanır,temiz bir kavanoza sıkıca yerleştirilir,iç fazla gelirse biber içine de doldurulabilir ve kavanoza konulur,
      boşluklar varsa istenirse biber konulur kavanoza 1 yemek kaşığı tuz atılır,üstü sirke ile doldurulur,kavanozun ağzına resimde olduğu gibi bir parça buzdolabı poşeti konulup sonra kavanozun kapağı ile sıkıca kapatılır(kavanoz ters yüz edilip tuzun erimesi sağlanır,bir çay kaşığı ile sirkenin tuzu kontrol edilir,tuzun tadının dokunması gerekir,tuz az olursa turşu malzemeleri erir ve bozulur),
      oda sıcaklığında güneş görmeyen bir yerde bekletilir,yaklaşık 10 gün sonra turşumuz yenilmeye hazırdır,afiyet olsun.

2 yorum:

  1. S.A.
    Hatice ablacım.Turşularınız çok güzel gözüküyor.çocuklar yemediği için ,bu sene turşu yapmaktan vazgeçmiştim.senin turşuları görünce fikrimi değiştirdim.iyi günlerde yiyin.Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  2. Canımsın turşularına baktım,resmen bayıldım,acı soslu közlenmiş biber turşusunu bugün yarın yaparım,benim için yeterki acı olsun:)böyle içli turşularada bayılırım bende minik dolmalık biberlerin içini doldurayım diyorum,hani bir iki lokmada bitsin istiyorum,bizim evde bulgur işi pek sevilir,yanındada nasıl olursa olsun turşu aranıyor,malum kışa hazırlıklar başladı,hepimize kolay gelsin,öpüyorum seni...

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur